Interaksi : Jurnal Ilmu Komunikasi
Vol 2, No 2 (2013): July 2013

Coorporate Social Responsibility : Bentuk Tanggung Jawab Sosial dan Kepedulian Perusahaan dengan Masyarakat

Suparman Suparman (Program Studi Magister Ilmu Komunikasi FISIP UNDIP Angkatan V)



Article Info

Publish Date
01 Jul 2013

Abstract

Abstract :Corporate Social Responsibility is performed as an institution’s planned, active, and continuing participation with and within a community to maintain and enhance its environment to the benefit of both the institution and the community. Community relations will reduce conflict and help to discover the best policy that lead to well being community throught the establishment of social capital as part of corporate social responsibility. At the macro level, the system approach and communitarian approach give perspectives to explain the interaction between organization with is environment. At the mezzo level, the corporate social responsibility shoult be supported by its function in organization. Finally at the micro level, public relations practitioners should take a signifikant role in organizationKey words : corporate social responsibility, system approach, social responsibility, public relationsAbstraksi :Tanggung Jawab Sosial Perusahaan dilakukan seperti apa yang telah direncanakan lembaga, bersifat aktif dan partisipasi dalam masyarakat untuk mempertahankan serta meningkatkan lingkungan untuk kepentingan antara lembaga dan masyarakat. Hubungan masyarakat akan mengurangi konflik dan membantu untuk menemukan kebijakan yang terbaik dan mengarah pada kesejahteraan masyarakat seperti pembentukan modal sosial sebagai bagian dari tanggung jawab sosial perusahaan. Pada tingkat makro, pendekatan sistem dan pendekatan komunitarian memberikan perspektif untuk menjelaskan interaksi antara organisasi dengan lingkungan adalah sangat penting. Pada tingkat meso bersifat operasional dan disesuaikan dengan kondisi perusahaan sehingga tanggung jawab sosialnya didukung oleh fungsinya dalam organisasi. Namun pada tingkat mikro, prkatisi public relations harus mengambil peran secara signifikan dalam organisasi perusahaan.Kata Kunci : Tanggung Jawab Sosial perusahaan, Pendekatan Sistem, Tanggung Jawab, Public Relations

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

interaksi

Publisher

Subject

Law, Crime, Criminology & Criminal Justice Other

Description

Interaksi: Jurnal Ilmu Komunicasi is published by the Magister of Communication Science Program, Department of Communication, Faculty of Social and Political Science Diponegoro University. I has registered number of LIPI, ISSN 23016051 (print), ISSN 25484907 (Online). This journal has aim to ...