Media Riset Akuntansi
Vol 2, No 2 (2012): Agustus

FAKTOR-FAKTOR YANG MEMENGARUHI TINGKAT UNDERPRICING SAHAM PERDANA PADA PERUSAHAAN NON-KEUANGAN GO PUBLIC

Yustisia, Natali (Institute Perbanas)
Roza, Mailana (Institute Perbanas)



Article Info

Publish Date
25 Feb 2013

Abstract

This  research  aims  to  evaluate  the  effect  of  the  underwriter’s  reputation,  auditor’s reputation,  company’s  profitability  (ROE),  size  of  company  and  the  percentage  of  stocks offered  to  the  public,  towards  the  underpricing  level  that  happened  in  Indonesia  Stock Exchange  (IDX)  at  initial  public  offering  (IPO).    Samples  obtained  were  as  many  as  45 companies  listing  in  IDX  during  the  period  of  2006-2008.    The  data  are  analyzed  by using  multiple  linear  regression  with  level  of  significance  (á)  5%.    The  results  of  this research  indicated  that  only  the underwriter’s  reputation influence the  underpricing  level, individually. Keywords: underwriter’s  reputation,  auditor ’s  reputation,  Return  on  Equity,  size  of company,  the  percentage  of  stocks  offered  to  the  public,  underpricing

Copyrights © 2012






Journal Info

Abbrev

journal_MRA

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance

Description

Jurnal MEDIA RISET AKUNTANSI merupakan jurnal ilmiah yang menyajikan artikel orisinal tentang pengetahuan dan informasi riset atau aplikasi riset dan pengembangan terkini dalam bidang Akuntansi. Jurnal Media Riset Akuntansi dikelolah oleh Program Studi Akuntansi Fakultas Ekonomi dan Ilmu Sosial ...