Journal of Vocational Education Studies
Vol 2, No 1 (2019)

PENILAIAN PELAKSANAAN KURIKULUM MATA PELAJARAN SAINS RUMAH TANGGA MENGGUNAKAN MODEL STAKE COUNTENANCE: SATU KAJIAN LITERATUR

Zakaria, Nor Asimah (Unknown)



Article Info

Publish Date
14 Aug 2019

Abstract

The purpose of this concept paper was to discuss and analysis evaluation models using in the curriculum implementation or educational program evaluation. This paper focused on secondry school home science education subject and Stake Countenance Model. This model focused on congruence between what was intended to occur and what was actually observed to occur before, during, and after curriculum implementation. The Stake Countenance Model used antecedents, transactions and outcomes as a core concepts to structure the view of the curriculum implementation evaluation or an educational program evaluation. The Stake model demonstrated its effectiveness by facilitating a thorough examination of both quantitative and qualitative research method.Kertas konsep ini adalah bertujuan untuk membincangkan dan menganalisis model penilaian yang digunakan dalam penilaian pelaksanaan kurikulum atau program pendidikan. Kertas konsep ini memberi tumpuan kepada Mata Pelajaran Sains Rumah Tangga sekolah menengah yang diajar pada peringkat menengah atas dan Model Stake Countenance. Model ini membincangkan dua matrik iaitu matrik deskripsi dan matrik pertimbangan yang memberi tumpuan kepada kepada kesesuaian antara apa yang dirancang untuk berlaku dan apa yang sebenarnya berlaku semasa perlaksanaan dengan melakukan pemerhatian sebelum, semasa, dan selepas pelaksanaan seseuatu kurikulum atau program pendidikan. Model Stake Countenance membincangkan tiga fasa pengumpulan data; masukan, proses dan hasil sebagai teras konsep dalam penilaian pelaksanaan kurikulum atau penilaian program pendidikan. Model Stake menunjukkan keberkesanannya dengan memudahkan penilai membuat pertimbangan menyeluruh dengan menggunakan kaedah penyelidikan kuantitatif atau kualitatif.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

joves

Publisher

Subject

Education Engineering Social Sciences Other

Description

The Journal invites original articles and not simultaneously submitted to another journal or conference. The journal explores vocationalism in learning and efforts to address employability within the curriculum, together with coverage of innovative themes and initiatives within vocational education ...