Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 5, No 4: APRIL 2020

PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN LEVEL OF INQUIRY BERBANTUAN ANIMASI TERHADAP KEMAMPUAN BERPIKIR KRITIS DAN PEMAHAMAN KONSEP SISWA PADA MATERI ASAM BASA

Azizah, Laili Nur (Unknown)
Munzil, Munzil (Unknown)
Fajaroh, Fauziatul (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Apr 2020

Abstract

Abstract: The purpose of this study was to find out effect of learning on critical thinking skills and conceptual understanding of acid-base material. The learning model used was the Level of Inquiry. The quantitative research design using the Quasy experiment method based on the post tett only non equivalent group design was applied in the study. The results do not have a significant effect on critical thinking skills, but the use of animation media in general affects the understanding of concepts. The biggest influence is on the class with the help of dynamic media.  Abstrak: Tujuan peneltian yang dilakukan adalah untuk mengetahui pengaruh pembelajaran terhadap kemampuan berpikir ktritis dan pemahaman konsep pada materi asam basa. Model pembelajaran yang digunakan adalah Level of Inquiry. Rancangan penelitian kuantitatif yang menggunakan metode Quasy experiment berdasarkan rancangan post tet only non equivalent group design diterapkan dalam penelitian. Hasilnya tidak memberikan pengaruh yang signifikan terhadap kemampuan berpikir kritis, akan tetapi penggunaan media animasi secara umum berpengaruh terhadap pemahaman konsep. Pengaruh terbesar terdapat pada kelas dengan bantuan media dinamis.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...