Jurnal Pendidikan Bahasa Bali Undiksha
Vol 2, No 1 (2015):

NUREKSAIN WANGUN INTRINSIK LAN AJI PANGAJAH-AJAH TATA LAKSANA SANE WENTEN RING SATUA-SATUA BALI

., I GEDE EKAYASA (Unknown)
., Ida Bagus Made Ludy Paryatna, S.S. (Unknown)
., Prof. Dr.Ida Bagus Putrayasa,M.Pd (Unknown)



Article Info

Publish Date
03 Feb 2015

Abstract

Penelitian ini bertujuan (1) untuk mengetahui struktur intrinsik pada satua Men Tiwas teken Men Sugih, Bawang teken Kesuna, I Rare Angon, I Brakah, lan Dadong Jepun, dan (2) untuk mengetahui nilai pendidikan karakter apa yang ada pada satua Men Tiwas teken Men Sugih, Bawang teken Kesuna, I Rare Angon, I Brakah, lan Dadong Jepun. Subjek penelitian ini adalah paper berupa satua-satua Bali yang berjudul ?Men Tiwas teken Men Sugih, Ni Bawang teken Ni Kesuna, I Rare Angon, I Brakah, Dadong Jepun. Objek penelitiannya adalah analisis struktur intrinsik yang ada pada satua-satua Bali dan nilai pendidikan karakter yang ada pada satua-satua Bali. Penelitian ini menggunakan rancangan deskriptif kualitatif dan pengumpulan data dilakukan menggunakan telaah kepustakaan dan metode dokumen. Analisis data yang digunakan adalah analisis kualitatif dengan tahapan (1) reduksi data, (2) penyajian data, dan (3) kesimpulan data. Simpulan penelitian ini adalah sebagai berikut, pertama struktur intrinsik yang ada pada kelima satua Bali itu sama, yaitu tema, tokoh, latar, lelintihan, sudut pandang, lan amanat. Kedua, nilai pendidikan karakter yang ada pada kelima satua-satua Bali adalah religius, jujur, kerja keras, tanggung jawab, kreatif, peduli sosial, rasa ingin tahu, mandiri. Tetilik puniki matatujon (1) mangda uning wangun intrinsik ring satua Men Tiwas teken Men Sugih, Bawang teken Kesuna, I Rare Angon, I Brakah, lan Dadong Jepun, lan (2) mangda uning aji pangajah-ajah tata laksana napi manten sane wenten ring satua Men Tiwas teken Men Sugih, Bawang teken Kesuna, I Rare Angon, I Brakah, lan Dadong Jepun. Jejering ring tetilik puniki inggih punika paper (kertas) marupa satua-satua Bali sane mamurda ?Men Tiwas teken Men Sugih, Ni Bawang teken Ni Kesuna, I Rare Angon, I Brakah, Dadong Jepun. Penandang ring tetilik puniki inggih punika nureksain wangun intrinsik sane wenten ring satua-satua Bali lan aji pangajah-ajah tata laksana sane wenten ring satua-satua Bali.Tetilik puniki nganggen tetilik deskriptif kualitatif lan mupulang datanyane kalaksanayang nganggen telaah kepustakaan, kramaning dokumen. Data tureksa sane kaanggen inggih punika analisis kualitatif, pah-pahannyane (1) reduksi data, (2) penyajian data, lan (3) tetingkesan data. Tetingkesan ring tetilik puniki inggih punika, kapertama wangun intrinsik sane wenten ring lelima satua Bali punika pateh, inggih punika unteng, pragina, latar, lelintihan, pagenahan sang pengawi, lan piteket. Kaping kalih aji pangaja h-ajah tata laksana sane wenten ring satua-satua Bali punika inggih punika religius, arjawa, jemet makarya, eling ring swadarma, akeh madue reragran, urati ring krama, kadaut manahnyane mangda uning, newek. Kata Kunci : Struktur intrinsik, pendidikan karakter, satua Bali This research has some purpose (1) To know the from of the intrinsic structure Men Tiwas teken Men Sugih, Bawang teken Kesuna, I Rare Angon, I Brakah, Dadong Jepun, (2) To know the education value of what the character in satua Men Tiwas teken Men Sugih, Bawang teken Kesuna, I Rare Angon, I Brakah, Dadong Jepun. The subject of this research is in the form of paper titledWhat are the relations of Balinese proverbs in the story with the lesson, and (3) What values are there in the proverbs. The research model used was descriptive qualitative resea satua-satua Bali? Men Tiwas teken Men Sugih, Bawang teken Kesuna, I Rare Angon, I Brakah, and Dadong Jepun. Object of research in the analysis of the intrinsic structure existing on satua-satua Bali and educational value of existing characters on satua-satua Bali. It also uses descriptive qualitative design. Data collection is done using mediums and methods of document libraries. The analysis of the data used is qualitative analysis with the stages (1) data reduction, (2) data presenting, and (3) data inference. A summary of this research are as follows. The intrinsic structure of the fifth Bali was the same cursor, this is theme, character, surface, plot, viewpoint and moral value from the story. Second, the value of character education in the fifth satua Bali is religious, honest, work hard, responsible, creative, care about social, want to know something and stand alonekeyword : intrinsic structure, character education,satua Bali

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

JJPBB

Publisher

Subject

Education Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

As an international, multi-disciplinary, peer-refereed journal, the scope of this journal is in learning and instruction area which provides a platform for the publication of the most advanced scientific researches in the areas of learning, development, instruction and teaching at Balinese Language ...