Jurnal Pendidikan Anak
Vol 5, No 2 (2019): Jurnal Pendidikan Anak

Hubungan Bermain Peran Mikro dengan Kemampuan Berkomunikasi Lisan Anak Usia 5-6 Tahun di RA Ma'arif 1 Metro

Ita Silvianna (Unknown)
Sasmiati Sasmiati (Unknown)
Een Yayah Haenilah (Unknown)



Article Info

Publish Date
30 Nov 2019

Abstract

The problem in this research was the children ability to communicate verbally has not developed as expected. This study aimed to determine the relationship between micro role playing and children oral communication ability. The research method used quantitative research with correlational methods. The sample were 30 children with total sampling design. Data was collected by using observation method. The results showed that there was a relationship between micro role playing and children oral communication ability with correlation of 0.79912. Therefore, playing a micro role can be used as an alternative play to stimulate the children oral communication skills.Masalah dalam penelitian ini adalah kemampuan anak dalam berkomunikasi lisan belum berkembang sesuai harapan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara bermain peran mikro dengan kemampuan berkomunikasi lisan anak usia dini. Metode penelitian yang digunakan adalah penelitian kuantitatif dengan metode korelasional. Populasi dalam penelitian ini berjumlah 30 anak. Sampel yang digunakan berjumlah 30 anak. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan metode observasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ada hubungan antara bermain peran mikro dengan kemampuan berkomunikasi lisan anak usia dini dengan korelasi 0,79912. Oleh sebab itu bermain peran mikro bisa dijadikan sebagai salah satu alternatif kegiatan bermain guna menstimulasi kemampuan berkomunikasi lisan anak usia dini.Kata kunci: anak usia dini, berkomunikasi lisan, bermain peran mikro.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

PAUD

Publisher

Subject

Education

Description

Focus and Scope of Jurnal Pendidikan Anak (JPA) is research, study and analysis related to early childhood include; development of moral and religious values, physical motor development, emotional social development, cognitive development, language development, artistic and creative development, ...