E-Jurnal Akuntansi Universitas Udayana
Vol 28 No 3 (2019)

Pengaruh Jumlah Pengunjung, Ulasan Produk, Reputasi Toko Dan Status Gold Badge pada Penjualan Dalam Tokopedia

Mochammad Nurul (Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Airlangga)
Noorlailie Soewarno (Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Airlangga)
Isnalita Isnalita (Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Airlangga)



Article Info

Publish Date
12 Sep 2019

Abstract

This study aims to find out the influence of some items in Tokopedia's product pages (product popularity, customer reviews, store reputation, and gold badges) toward sales. We were using quantitative as the research design, descriptive research analysis and correlation category. We collect data and tested it using the multiple regression analysis method with SPSS version 21. The results show that product review is the most important variable than other variables such as popularity, reputation, and gold merchants. Keywords : C2C, Marketplace, Online, Sales, Tokopedia

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

Akuntansi

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

E-Jurnal Akuntansi Universitas Udayana adalah jurnal ilmiah elektronik yang diterbitkan secara online setiap sebulan sekali. E-Jurnal ini bertujuan untuk meningkatkan kualitas keilmuan dan menyalurkan minat berbagi serta penyebarluasan pengetahuan bagi para akademisi, mahasiswa, praktisi, dan para ...