JURNAL KOULUTUS
Vol. 4 No. 1 (2021): JURNAL KOULUTUS

ANALISIS KETERAMPILAN BERBICARA BAHASA INGGRIS SISWA SMP AL-IKHLAS KEDIRI

Imam Suhaimi (Universitas Kahuripan Kediri)



Article Info

Publish Date
15 Mar 2021

Abstract

Abstrak Penelitian ini merupakan sebuah analisis keterampilan berbicara bahasa Inggris siswa (Speaking Skill) pada siswa SMP Al-Ikhlas Kediri. Tujuannya adalah untuk mengetahui sejauh mana kemampuan berbicara bahasa Inggris siswa SMP Al-Ikhlas Kediri. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif dengan pendekatan kualitatif, sedangkan subjek dalam penelitian ini sebanyak 25 orang siswa, instrumen yang digunakan yaitu tes English speaking skill dengan menggunakan metode interview, discussion, dan description. Hasil penelitian menunjukkan bahwa dari 25 orang siswa yang yang menjadi subjek penelitian ternyata hanya ada satu (1) orang siswa yang memiliki kemapuan mengusai keterampilan berbicara bahasa Inggris sangat baik dan delapan (8) orang siswa kategori baik. Hal ini menunjukkan bahwa kemampuan berbicara bahasa Inggris Siswa SMP Al- Ikhlas Kediri masih minim. Kata Kunci: Analisis, Keterampilan Berbicara, Bahasa Inggris Abstract This research is an analysis of students' speaking skills in the students of SMP Al-Ikhlas Kediri. The purpose of this study is to determine the extent to which the students' speaking English skills of SMP Al-Ikhlas Kediri. The method used in this study is a descriptive method with a qualitative approach, while the subjects in this study were 25 students, the instrument used was the English speaking skills test using the interview, discussion, and description methods. The results showed that the 25 students who were the research subjects, there was only one (1) student who had the ability to master English speaking skills very well and eight (8) students in the good category. This shows that the English speaking ability of students of SMP Al-Ikhlas Kediri is still minimal. Keywords: Analysis, Speaking Skills, English

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

koulutus

Publisher

Subject

Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics

Description

Jurnal of Koulutus is published twice a year (March and September), contains research or reviewing on Education and learning.The authors may discuss about the teaching culture, teaching method and others teaching matters in every education levels. Journal of Koulutus is managed by LPPM of University ...