Jurnal Manajerial Dan Kewirausahaan
Vol 3, No 3 (2021): Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan

Determinan Minat Pembelian Pada Pemain Clash Of Clans Di Jakarta

Berli Hober (Universitas Tarumanagara)
Cokki Cokki (Universitas Tarumanagara)



Article Info

Publish Date
30 Aug 2021

Abstract

The purpose of this study was to examine the effect of Playfulness, price, reward on mobile game loyalty and in-app purchase intention and to test mobile game loyalty as a mediation between playfulness, price, reward and in-app purchase intention. The population of this research is 150 Clash of Clans players in Jakarta. Convenience sampling method was used by distributing online questionnaires which were then processed using Patrial Least Square-Structural Equation Model (PLS-SEM). The results of this study are playfulness, price, and reward can affect mobile game loyalty, then price, and rewards can affect in-app purchase intention. Playfulness cannot influence in-app purchase intention but can have an influence when through mobile game loyalty mediation. Price and rewards can influence in-app purchase intention through mobile game loyalty mediation.Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji pengaruh kesenangan, harga, penghargaan terhadap loyalitas game seluler dan minat pembelian dalam aplikasi serta menguji loyalitas game seluler sebagai mediasi antara kesenangan, harga, penghargaan dengan minat pembelian dalam aplikasi. Populasi dari penelitian ini adalah 150 pemain Clash of Clans di Jakarta. Metode convenience sampling digunakan dengan menyebarkan kuesioner secara online yang kemudian diolah menggunakan Patrial Least Square-Structural Equation Model (PLS-SEM). Hasil dari penelitian ini adalah kesenangan, harga, dan penghargaan dapat mempengaruhi loyalitas game seluler, kemudian harga, dan penghargaan dapat mempengaruhi minat pembelian dalam aplikasi. Kesenangan tidak dapat mempengaruhi minat pembelian dalam aplikasi tetapi dapat memiliki pengaruh ketika melalui mediasi loyalitas game seluler. Harga dan penghargaan dapat mempengaruhi minat pembelian dalam aplikasi melalui mediasi loyalitas game seluler.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

JMDK

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan e-ISSN 2657-0025 is a collection of articles created by students of Management Study Program, Faculty of Economics and Business, Universitas Tarumanagara, as a requirement to achieve Bachelor of Economics degree. Jurnal Manajerial dan Kewirausahaan is published ...