The purpose of this study was to determine the Influence of Interest and Learning Motivation on Study Commitment of Accounting Students at Muhammadiyah University of Surabaya. The method used is descriptive quantitative. Data collection is done by using a questionnaire. Determination of the sample in this study using the Yamane formula with the number of respondents 125 respondents. The results of this study indicate that interest in learning has a significant effect on accounting students' learning commitment. While Learning motivation has a significant effect on accounting learning commitment, and the independent variables in the form of interest in learning and learning motivation simultaneously has a significant effect on the dependent variable, which is commitment to study accounting for accounting students at Muhammadiyah University of Surabaya.Keywords: Learning Interest; Learning Motivation; and Learning Commitment.Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui Pengaruh Minat dan Motivasi Belajar terhadap Komitmen Belajar Mahasiswa Akuntansi Universitas Muhammadiyah Surabaya. Metode yang digunakan adalah deskriptif kuantitatif. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan kuesioner. Penentuan sampel dalam penelitian ini menggunakan rumus Yamane dengan jumlah responden 125 responden. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa minat belajar berpengaruh signifikan terhadap komitmen belajar mahasiswa akuntansi. Sedangkan Motivasi belajar berpengaruh signifikan terhadap komitmen belajar akuntansi, dan variabel bebas berupa minat belajar dan motivasi belajar secara simultan berpengaruh signifikan terhadap variabel terikat yaitu komitmen belajar akuntansi pada mahasiswa akuntansi Universitas Muhammadiyah Surabaya.Kata Kunci: Minat Belajar; Motivasi Belajar; dan Komitmen Belajar.
Copyrights © 2021