Widyagama National Conference on Economics and Business (WNCEB)
Vol 2, No 1: WNCEB 2021

PENGARUH KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN YANG DIMEDIASI OLEH KEPUASAN PELANGGAN KEDAI JUMJUM THAI TEA PARE - KEDIRI

Rizki Olivia Dela (Universitas Widyagama Malang)
Bambang Budiantono (Universitas Widyagama Malang)
Tuti Hastuti (Universitas Widyagama Malang)



Article Info

Publish Date
22 Nov 2021

Abstract

AbstrakArtikel ini menjelaskan pengaruh kualitas produk terhadap keputusan pembelian yang dimediasi oleh kepuasan pelanggan pada Kedai Jumjum Thai Tea Pare - Kediri. Populasi dalam penelitian ini adalah pelanggan pada Kedai Jumjum Thai Tea Pare – Kediri. Pada penenlitian ini menggunakan rumus Roscoe dan metode penarikan sampel pada penelitian ini menggunakan purposive sampling. Responden dalam penelitian ini adalah sebanyak 150 orang. Data di proses melalui Software Smart Partial Square (PLS). Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Kualitas produk yang semakin baik akan meningkatkan kepuasan, Kualitas produk yang semakin baik akan meningkatkan keputusan pembelian, Kepuasan pelanggan yang berpengaruh positif tetapi tidak signifikan akan berpengaruh pada peningkatan keputusan pembelian, Kepuasan pelanggan berpengaruh positif tetapi tidak signifikan dalam memediasi kualitas produk terhadap keputusan pembelian pada Kedai Jumjum Thai Tea Pare – Kediri.Kata kunci: Kualitas Produk, Keputusan Pembelian, Kepuasan Pelanggan. AbstractThis article describes the effect of product quality on purchasing decisions mediated by customer satisfaction on Kedai Jumjum Thai Tea Pare - Kediri. The population in this study was a customer at Toko Jumjum Thai Tea Pare – Kediri. In this study using the Roscoe formula and the sample withdrawal method in this study using purposive sampling. The respondents in this study were as many as 150 people. Data is processed through Partial Square Smart Software (PLS). The results of this study showed that better product quality will increase satisfaction, better product quality will improve purchase decisions, customer satisfaction that has a positive but insignificant effect will have an effect on the improvement of purchasing decisions, customer satisfaction has a positive but insignificant effect in mediating product quality to purchasing decisions at Toko Jumjum Thai Tea Pare – Kediri.Keywords: Product Quality, Purchasing Decisions, Customer Satisfaction.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

WNCEB

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Prosiding Widyagama National Conference on Economics and Business (WNCEB) is a Call of Papers activity managed by the Management Study Program, Faculty of Economics and Business, Widyagama University Malang. WNCEB will be published once a year (in November) with various topics consisting of, (but ...