Jurnal Karinov
Vol 6, No 1 (2023): Januari

Edukasi Kader Balita Mengenai Perkembangan Motorik Kasar dan Halus pada Anak di Desa Ngingit, Kecamatan Tumpang, Kabupaten Malang

Lintang Edityastono (Universitas Brawijaya)
Hapsari Dian Sylvatri (Unknown)
Karisma Sri Rahayu (Unknown)
Nur Ambulani (Unknown)



Article Info

Publish Date
12 Feb 2023

Abstract

Usaha mikro kecil menengah (UMKM) domestik menjadi pendongkrak pertumbuhan perekonomian selama masa pandemi Covid-19 di Kota Malang Jawa Timur. Meskipun dapat meningkatkan pertumbuhan perekonomian, RPRM memiliki beberapa persoalan terkait bisnis yang dijalankan anggotanya salah satunya adalah permasalahan dalam komunikasi bisnis. Dalam memasarkan produknya, UMKM dituntut untuk mampu melakukan komunikasi baik secara offline maupun online. Komunikasi yang baik dengan konsumen maupun secara online dapat menciptakan suatu branding produk yang kuat bagi UMKM. Komunikasi yang baik dengan konsumen maupun secara online dapat menciptakan suatu branding produk yang kuat bagi UMKM. Sejauh ini RPMR melakukan komunikasi sesuai kebutuhan dalam melakukan penjualan. Selain itu komunikasi bisnis dapat menciptakan suatu branding yang kuat bagi RPMR. Komunikasi bisnis adalah kunci utama dalam membangun sebuah kepercayaan yang merupakan pondasi utama dari membuat jaringan yang besar dan kuat. Tujuan dari PKM ini adalah memberi wawasan melalui pelatihan feasibility study, komunikasi bisnis dan strategi branding pada UMKM anggota asosiasi Rumah Pengusaha Malang Raya (RPMR). Luaran yang diharapkan dengan adanya PPM ini adalah meningkatnya pengetahuan akan penerapan komunikasi bisnis yang baik serta cara melakukan strategi branding untuk meningkatkan penjualan pada. Kata kunci— Komunikasi Bisnis, Strategi Branding, UMKM Abstract Domestic micro, small and medium enterprises (MSMEs) have become a booster for economic growth during the Covid-19 pandemic in Malang City, East Java. Even though it can increase economic growth, Association of Greater Malang Entrepreneurs’ Houses (RPMR) has several problems related to the businesses run by its members, one of which is a problem in business communication. In marketing their products, MSMEs are required to be able to communicate both offline and online. Good communication with consumers and online can create a strong product branding for MSMEs. Good communication with consumers and online can create a strong product branding for MSMEs. To present, RPMR has communicated as needed in making sales. In addition, business communication can create a strong branding for RPMR. Business communication is the main key in building trust which is the main requirement of creating a large and strong network. This community service aims to provide insight through feasibility study training, business communication and branding strategies to members of MSMEs of RPMR. The expected outcome of this community activity is an increase in understanding regarding the application of appropriate business communication and the implementation of branding techniques to boost sales. Keywords— Business Communication, Branding Strategy, MSMEs

Copyrights © 2023






Journal Info

Abbrev

jki

Publisher

Subject

Humanities Civil Engineering, Building, Construction & Architecture Economics, Econometrics & Finance Education Social Sciences

Description

Jurnal Karinov concerns on the scientific enhancements in the context of community services. This journal also involves community and partnership relationship dealing with the existing phenomena. In more detail, the focus of this journal includes, but not limited to (1) Social Humanities, (2) ...