SEIKO : Journal of Management & Business
Vol 1, No 1 (2017): July-December

PENGARUH KEPEMIMPINAN, KOMUNIKASI DAN PROFESIONALISME TERHADAP KINERJA PEGAWAI PADA DINAS PENGELOLAAN KEUANGAN DAERAH (DPKD) KABUPATEN GOWA

Bahtiar Maddatuang (STIE AMKOP Makassar)



Article Info

Publish Date
25 Jan 2018

Abstract

AbstrakDinas Pengelolaan Keuangan Daerah (DPKD) Kabupaten Gowa dengan jumlah populasi sebanyak 142 orang pegawai. Sampel penelitian ini ditentukan dengan menggunakan rumus slovin sehingga diperoleh sampel sebanyak 59 orang. Analisis data dalam penelitian ini menggunakan analisis regresi linier berganda. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: 1) Kepemimpinan berpengaruh positif dan signifikan secara parsial terhadap kinerja pegawai pada Dinas Pengelolaan Keuangan Daerah (DPKD) Kabupaten Gowa. 2) Komunikasi berpengaruh positif dan signifikan   secara parsial terhadap  kinerja   pegawai pada Dinas Pengelolaan Keuangan Daerah (DPKD) Kabupaten Gowa. 3) Profesionalisme berpengaruh positif dan signifikan  secara parsial terhadap  kinerja  pegawai pada Dinas Pengelolaan Keuangan Daerah (DPKD) Kabupaten Gowa. 4) Kepemimpinan, Komunikasi dan Profesionalisme berpengaruh positif dan signifikan  secara simultan terhadap  kinerja  pegawai pada Dinas Pengelolaan Keuangan Daerah (DPKD) Kabupaten.Kata Kunci : Kepemimpinan, Komunikasi, Profesionalisme, Kinerja Pegawai. DPKD Kabupaten Gowa AbstractRegional Finance Management Office (DPKD) Gowa District with a total population of 142 employees. The sample of this study was determined by using slovin formula so that the sample obtained as many as 59 people. Data analysis in this research use multiple linear regression analysis. The results showed that: 1) Leadership positively and significantly partially to the performance of employees at the Regional Finance Management Office (DPKD) Gowa District. 2) Communication has a positive and significant effect partially on the performance of employees at the Regional Finance Management Office (DPKD) Gowa District. 3) Professionalism has a positive and significant effect partially on the performance of employees at the Regional Finance Management Office (DPKD) Gowa District. 4) Leadership, Communication and Professionalism have positive and significant influence simultaneously on employee performance at District Financial Management Department (DPKD) Regency.  Keywords: Leadership, Communication, Professionalism, Employee Performance. DPKD Kabupaten Gowa

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

seiko

Publisher

Subject

Social Sciences

Description

The Journal Management & Business (SEJaman) provides a forum for academics and professionals to share the latest developments and advances in knowledge and practice of management business both theory and practices. It aims to foster the exchange of ideas on a range of important management subjects ...