The purpose of the study was to describe the results of the basic techniques of basketball lay-up learning through many balls and lines on eighth grade students of SMP 19 Bandar Lampung. The method used in this study is Classroom Action Research. Subjects in the study were eighth grade students totaling 30 students. This study uses a Class Action Research approach with research procedures covering planning, acting, observation, and reflecting as much as 2 cycles. The results of the study showed that the application of modification in learning could improve the learning outcomes of basketball lay-up for students at SMP 19 Bandar Lampung. From the results of the analysis obtained there is an increase in conditions from the beginning to cycle 1, and cycle II. From the study of all aspects of learning obtained the percentage of completeness of the results of learning the basketball lay-up in the initial conditions (0%). Cycle I (50%) and cycle II (86.67%).Tujuan penelitian adalah untuk medeskripsikan hasil pembelajaran teknik dasar lay-up bola basket melalui bola banyak dan garis-garis pada siswa kelas VIII SMPN 19 Bandar Lampung. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah Penelitian Tindakan Kelas. Subjek dalam penelitian adalah siswa kelas VIII yang berjumlah 30 siswa. Penelitian ini menggunakan pendekatan Penelitian Tindakan Kelas dengan prosedur penelitian meliputi planning, acting, observation, dan reflecting sebanyak 2 siklus. Hasil penelitian menunjukan bahwa penerapan modifikasi dalam pembelajaran dapat meningkatkan hasil belajar lay-up bola basket pada siswa SMPN 19 Bandar Lampung. Dari hasil analisis yang diperoleh terdapat peningkatan kondisi dari awal ke siklus 1, dan siklus II. Dari penelitian seluruh aspek pembelajaran diperoleh prosentase ketuntasan hasil belajar lay-up bola basket pada kondisi awal (0%). Siklus I (50%) dan siklus II (86,67%). Kata kunci : garis-garis, lay-up, modifikasi alat
Copyrights © 2018