cover
Contact Name
Hendra
Contact Email
hendra.wijayanto@uta45jakarta.ac.id
Phone
+6281908756400
Journal Mail Official
hendra.wijayanto@uta45jakarta.ac.id
Editorial Address
retnayu.prasetyanti@uta45jakarta.ac.id
Location
Kota adm. jakarta utara,
Dki jakarta
INDONESIA
The Indonesian Journal of Public Administration (IJPA)
ISSN : -     EISSN : 24600369     DOI : -
Core Subject : Social,
Fokus IJPA memusatkan perhatian pada permasalahan utama dalam pengembangan keilmuan administrasi publik meliputi: 1. Perkembangan Birokrasi dan Administrasi Pemerintahan 2. Desentralisasi, Otonomi Daerah, Pelayanan Publik 3. Kebijakan Publik dan Good Governance 4. Manajemen Pembangunan dan Pemberdayaan Masyarakat
Articles 5 Documents
Search results for , issue "Vol 8, No 2 (2022): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2022" : 5 Documents clear
OPTIMALISASI PELAYANAN PUBLIK DALAM PERSPEKTIF NEW PUBLIC SERVICE (NPS) (STUDI PADA PELAYANAN TERPADU SATU PINTU DI KABUPATEN ADMINISTRASI KEPULAUAN SERIBU) Murwat Surtyani; Hendra Wijayanto; Angella Rosha Pangestu
The Indonesian Journal of Public Administration (IJPA) Vol 8, No 2 (2022): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2022
Publisher : Department of Public Administration, Faculty of Social and Political Science, Universitas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52447/ijpa.v8i2.6653

Abstract

AbstractThis study aims to find out: "Optimization of Public Services in the Perspective of New Public Service (NPS). (Study on One-Stop Integrated Services in the Thousand Islands Administrative District)". This research is a qualitative research, which is a study that aims to describe and describe events and phenomena that occur in the field and present data systematically, factually and accurately regarding facts or phenomena that occur in the field. Data collection techniques are carried out by observation, interview and documentation techniques. The informants of this study were 12 people. The data analysis method in this study uses three components consisting of data reduction, data presentation, and drawing conclusions. Checking the validity of the data is carried out by triangulation of sources.The results showed that the cause of the lack of optimization of public services in the perspective of New Public Service (NPS) in UPPMPTSP, Kepulauan Seribu Administrative District, was caused by several indicators in the dimensions of Tangibel, Realiability, and Emphaty that had not been applied in accordance with service standards. The indicators that have not been running in accordance with service standards are (1) Tangible Indicators (physical evidence) namely the discomfort of public service places including incomplete facilities and infrastructure. (2) Reliability Indicators (reliability) namely the incompetence of employees in using public service tools (3) Empathy indicators (empathy) namely the inhospitability of officers in the service process. Public. Keywords: New Public Services, UPPMPTSP, Optimalisation, Organization AbstrakPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui: “Optimalisasi Pelayanan Publik Dalam Perspektif New Public Service (NPS). (Studi Pada Pelayanan Terpadu Satu Pintu di Kabupaten Administrasi Kepulauan Seribu)”. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif, yaitu penelitian yang bertujuan untuk menggambarkan dan mendeskripsikan peristiwa maupun fenomena yang terjadi di lapangan dan menyajikan data secara sistematis, faktual dan akurat mengenai fakta-fakta atau fenomena yang terjadi di lapangan. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan teknik observasi, wawancara dan dokumentasi. Adapun informan penelitian ini adalah berjumlah 12 orang. Metode analisis data dalam penelitian ini menggunakan tiga komponen yang terdiri dari reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan. Pemeriksaan keabsahan data dilakukan dengan triangulasi sumber.Hasil penelitian menunjukkan bahwa penyebab kurangnya optimalisasi pelayanan publik dalam perspektif New Public Service (NPS) di UPPMPTSP Kabupaten Administrasi Kepulauan Seribu disebabkan oleh beberapa indikator yang ada dalam dimensi Tangibel, Realiability, dan Emphaty belum diterapkan sesuai dengan standar pelayanan. Adapun indikator yang belum berjalan sesuai dengan standar pelayanan yaitu (1) Indikator Tangible (bukti fisik) yaitu ketidak nyamanan tempat pelayanan publik termasuk sarana dan prasarana yang belum lengkap. (2) Indikator Reliability (kehandalan) yaitu belum ahlinya pegawai dalam menggunakan alat bantu pelayanan publik (3) Indikator Empathy (empati) yaitu ketidak ramahan petugas dalam proses pelayanan. Publik.  Kata Kunci: New Public Service, UPPMPTSP, Optimlasisasi, Organisasi
EVALUASI PROGRAM INDONESIA PINTAR DALAM UPAYA PEMERATAAN PENDIDIKAN Jumanah Jumanah; Hilda Rosita
The Indonesian Journal of Public Administration (IJPA) Vol 8, No 2 (2022): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2022
Publisher : Department of Public Administration, Faculty of Social and Political Science, Universitas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52447/ijpa.v8i2.6042

Abstract

ABSTRAK          Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh dari adanya program  indonesia pintar dalam upaya pemerataan pendidikan di indonesia. Data yang digunakan dalam penelitian ini didapat melalui studi literatur dengan mencari, mengumpulkan dan  membaca berbagai jurnal ataupun artikel tentang program indonesia pintar yang mempunyai dampak pada pemerataan pendidikan di indonesia. Dalam pengimplementasiannya Program indonesia pintar sendiri memang masih terdapat berbagai hambatan ini yang  menjadi salah satu faktor penghambat dalam menekan turunnya angka putus sekolah di indonesia.  Seperti, kurang akuratnya penentuan calon peserta didik penerima Program indonesia pintar, masih terjadi keterlambatan dalam pencairan dana, sosialisasi program ini yang masih kurang, lamanya proses dalam memverifikasi kepemilikan kartu, dan tingkat kesadaran para wali murid terhadap peruntukkan bantuan Program indonesia pintar yang masih kurang. Dengan begitu upaya pemerintah untuk menekan angka putus sekolah kurang optimal yang berdampak pada pemerataan pendidikan di indonesia. Sehingga pengimplementasian program indonesia pintar perlu didukung oleh beberapa faktor-faktor yang mendorong agar program ini dapat berjalan dengan lebih efektif.
Model Penyaluran Bantuan Langsung Tunai Pada Masa Covid-19 Melalui Dana Desa Waeheru Kota Ambon Marno Wance
The Indonesian Journal of Public Administration (IJPA) Vol 8, No 2 (2022): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2022
Publisher : Department of Public Administration, Faculty of Social and Political Science, Universitas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52447/ijpa.v8i2.5668

Abstract

Covid-19 yang mewabah dapat menyebabkan hilangnya pekerjaan dan sumber ekonomi masyarakat menjadi terburuk dan membutuhkan intervensi dalam bentuk bantuan social kepada masyarakat terdampak Covid-19. Permasalahan tersebut sehingga tujuan dilakukan penelitian adalah mengetahui model penyeluran bantuan sosial kepada masyarakat pada masa Covid-19. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif kualitatif dengan melakukan wawancara secara langsung dengan Pemerintah Desa, masyarakat penerima bantuan sosial dan melakukan analisis data sekunder. Adapun hasil temuan penelitian adalah prosedur penyaluran bantuan sosial kepada masyarakat adalah (1). Pemerintah desa berdasarkan data kependudukan masyarakat waeheru sebagai data awal kemudian pemerintah desa melakukan validasi data penerima bantuan. (2). Bagi masyarat yang menerima bantuan sosial melalui skema Dana Desa (DD) untuk dapat membukan rekening Bank Rakyat Indonesia untuk dapat diterima. (3) Tahapan penerima melalui tahapan perencanaan, pelaksanaan, penatausahaan, pelaporan sampai pada tingkat pertanggunngjawaban secara tranparan kepada pemerintah desa, masyarakat dan BPD
Religious Unemployment Eradication Strategy (Study in Pandeglang Regency Indonesia) Strategi Pengentasan Pengangguran Daerah Religi (Studi di Kabupaten Pandeglang, Indonesia Agus Lukman Hakim
The Indonesian Journal of Public Administration (IJPA) Vol 8, No 2 (2022): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2022
Publisher : Department of Public Administration, Faculty of Social and Political Science, Universitas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52447/ijpa.v8i2.5652

Abstract

Pandeglang Regency community is an area that has a high level of religiosity. The high spirit of religion has positive and negative impacts. One negative impact is the development of a culture of fatalism, which has an impact on a low work ethic and the amount of underemployment. This study is a follow-up study that aims to analyze the problem of the reality of unemployment with a socioeconomic approach and analyze the priority of unemployment alleviation strategies in religious areas. This research is a descriptive research. Data collection techniques with expert judgment and interviews, through a purposive sampling method. Secondary data used from related institutions / agencies in the Regional Government of Pandeglang Regency. The analysis technique used withdescriptive analysis and Analytical Hyrarcy Process (AHP). The results showed thatThe priority strategy in reducing unemployment refers to the following criteria: First is increasing the competency of the workforce; Second, expansion of employment opportunities; Third, Development of the Labor Market; Fourth, population control.
PERAN TRUST MEMODERASI PENGARUH PERSONAL SELLING TERHADAP MINAT BELI TERHADAP TAS BEKAS BERMEREK DI FACEBOOK LIVE STREAMING Qiven Daud; Virgo Simamora
The Indonesian Journal of Public Administration (IJPA) Vol 8, No 2 (2022): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2022
Publisher : Department of Public Administration, Faculty of Social and Political Science, Universitas

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.52447/ijpa.v8i2.6528

Abstract

In online shopping, trust is an important aspect that influences consumer interest in online transactions. This research is explanatory research that aims to explain the role of trust in moderating the influence of personal selling on the intention to buy second-hand branded bags on Facebook by means of live streaming. The population of this research is all consumers who have bought second-hand branded bags via live streaming on Facebook in the Jabodetabek area. The sampling technique used is a purposive sampling technique that uses certain criteria as a requirement to be a research sample. The data collection instrument used was a questionnaire distributed online via Instagram and WhatsApp. There are 100 respondents in Jakarta who are willing to participate in this study. According to this research, trust is a crucial factor that affects customers' intentions to purchase second-hand branded bags through live streaming on Facebook. On the contrary, this research found that personal selling has no effect on the purchase intention of second-hand branded bags through live streaming on Facebook. Lastly, this study shows that trust makes the effects of personal selling on purchase intention less strong. Key word : trust,  personal selling, purchasing intentions, live streaming.

Page 1 of 1 | Total Record : 5


Filter by Year

2022 2022


Filter By Issues
All Issue Vol 10, No 1 (2024): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) jANUARI-JUNI 2024 Vol 9, No 2 (2023): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI-DESEMBER2023 Vol 9, No 1 (2023): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JANUARI- JUNI 2023 Vol 8, No 2 (2022): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2022 Vol 8, No 1 (2022): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JANUARI - JUNI 2022 Vol 7, No 2 (2021): THE INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) |JULI - DESEMBER 2021 Vol 7, No 1 (2021): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JANUARI - JUNI 2021 Vol 6, No 2 (2020): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2020 Vol 6, No 1 (2020): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JANUARI - JUNI 2020 Vol 5, No 2 (2019): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2019 Vol 5, No 1 (2019): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JANUARI - JUNI 2019 Vol 4, No 2 (2018): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2018 Vol 4, No 1 (2018): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JANUARI - JUNI 2018 Vol 3, No 2 (2017): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2017 Vol 3, No 1 (2017): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JANUARI - JUNI 2017 Vol 2, No 2 (2016): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2016 Vol 2, No 1 (2016): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JANUARI - JUNI 2016 Vol 1, No 2 (2015): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JULI - DESEMBER 2015 Vol 1, No 1 (2015): INDONESIAN JOURNAL OF PUBLIC ADMINISTRATION (IJPA) | JANUARI - JUNI 2015 More Issue