cover
Contact Name
Ezra Tari
Contact Email
tariezra@gmail.com
Phone
+6282133618259
Journal Mail Official
tariezra@gmail.com
Editorial Address
Jl. Taijon Tuan, Kel. Naimata. Kec. Maulafa, Nusa Tenggara Timur, Indonesia
Location
Kab. kupang,
Nusa tenggara timur
INDONESIA
Discreet: Journal Didache of Christian Education
ISSN : 27978591     EISSN : 27978583     DOI : https://doi.org/10.52960/jd.v1
Program Studi PAK yang ada pada Fakultas Keguruan dan Iimu Pendidikan Kristen- IAKN Kupang, merupakan perpanjangan tangan Tuhan dalam melahirkan pendidik yang berkualitas demi pengembangan ajaran Kristus di Indonesia khususnya NTT, dengan pola merencanakan, mengajar, mendidik, mengarahkan, menolong, monitoring, dan mengevaluasi. Atas dasar inilah perlu dibentuk wadah khusus bagi Program Studi PAK dalam mengembangkan integritas, profesionalitas, inovasi, tanggungjawab dosen dan pegawai untuk mendukung Program Studi PAK menjadi suatu Program Studi yang handal dan terkemuka. Kata Discreet juga memiliki arti Bijaksana, sehingga wadah Jurnal ini diharapkan dapat mempublikasikan tulisan yang memberikan pencerahan dan membuat banyak orang semakin bijaksana dalam melakukan tugas pengajaran Kristen sebagai perwujudan amanat Agung Yesus Kristus.
Arjuna Subject : Umum - Umum
Articles 2 Documents
Search results for , issue "Vol. 2 No. 2 (2022): December" : 2 Documents clear
Perilaku Keagamaan Kemaja Kristen Konsumen Miras Di GPIBK jemaat Imanuel Taepa Aderino Kaloan; Junni Yokiman; Oscar Sopang
Discreet: Journal Didache of Christian Education Vol. 2 No. 2 (2022): December
Publisher : Institut Agama Kristen Negeri Kupang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The fundamental problem of this scientific work is the Religious Behavior of Christian Teens Alcohol Consumers at the GPIBK of the Imanuel Taepa Congregation and the influence of Christian values ??on adolescent alcohol consumers in the GPIBK of the Taepa Congregation. The aims of this study include: to find out how the religious behavior of Christian teenagers who drink alcohol at GPIBK Imanuel Taepa congregation and how the influence of Christian values ??on adolescent alcohol consumers. In this study, the authors examine the problem using qualitative methods using a case study approach for field exploration with the aim of gaining more knowledge in a situation or a case. And the population that chose the author was 17 people, 14 teenagers, 2 councilors, 1 person and the sample was 7 people. The author uses several sources such as books, journals, and other media as sources of information. As for the results of the study, the authors found that the religious behavior of Christian teenagers who consume alcohol in terms of loving God, loving others and loving themselves is not reflected in their behavior as Christian teenagers. Because of the lack of influence of Christian values ??given by parents and even the Church. For this reason, parents and the church must play an active role in teaching Christian values ??and being an example for teenagers.
Anything Goes ala Paul Feyerabend, Pendidikan Finlandia sampai ke Nadiem Makarim Dani Firmanto Simanjuntak
Discreet: Journal Didache of Christian Education Vol. 2 No. 2 (2022): December
Publisher : Institut Agama Kristen Negeri Kupang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Saya sebagai [maha] siswa produk pendidikan baku Indonesia selama ini mengalami kemandulan ilmu pengetahuan karena sistem ‘doktrin’ sesuai dengan kepentingan yang berlaku di dalam sistem pendidikan Indonesia. Belajar dari prinsip anything goes, Feyerabend membongkar semua proyeksi kesatuan ilmu dan teori di dalam kepelbagian realitas menjadi ruang terbuka untuk kajian-kajian atau teori yang lainnya. Kebebasan adalah kata yang tepat untuk mengekspresikan dan mengaktualisasikan diri manusia itu sendiri dengan yang lain. Sistem Pendidikan yang di dalamnya terdiri muatan ilmu pengetahuan adalah upaya membebaskan manusia, tetapi terjebak dalam sistem yang memperbudak. Siswa tidak lagi belajar ‘untuk’, tetapi belajar ‘dari’ yang mengekang dirinya sebagai manusia bermain (homo ludens) dan belajar. Saya membandingkan pendidikan Finlandia dengan Pendidikan Indonesia, sebagai upaya yang disebut Nadiem Makarim, perubahan yang serentak dan bergerak.

Page 1 of 1 | Total Record : 2