cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kab. kampar,
Riau
INDONESIA
Journal of English and Arabic Language Teaching
ISSN : 24070998     EISSN : 24071005     DOI : -
Core Subject : Education,
Journal of English and Arabic Language Teaching, JEALT (Online ISSN 2407-1005 | Print ISSN 2407-0998), is a scholarly refereed journal originally founded at the Language Development Center of State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau. JEALT has established itself as an excellent source for the latest developments in the field, both theoretical and pedagogic, including improving standards for teaching English and Arabic as foreign language in Indonesia and around the world.
Arjuna Subject : -
Articles 3 Documents
Search results for , issue "Vol 3, No 2 (2012): J/E/A/L/T" : 3 Documents clear
Recognizing the concepts of problem-solving strategy and its advantages in teaching speaking Yusrida yusrida
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 3, No 2 (2012): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

The use of appropriate strategy in teaching speaking is always becoming an expected thing by the teacher because this strategy can help him bring the students toward the success of the teaching. Problem- solving strategy is known as one of the best one in teaching speaking. By knowing and understanding the concepts of problem- solving, the teacher feels helped to develop this strategy into activities supporting the improvement of students’ speaking ability. Selecting the appropriate situations of the problem- solving will motivate the students to speak and find the solution of the problem discussed.
Teachers’ Role Toward Students’ Affective Factors In English Teaching And Learning Process Abdullah Hasan
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 3, No 2 (2012): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This paper presents teachers’role toward students’ affective factors in teaching and learning process in the foreign language context. Teachers play crucial roles as facilitators, instructors, advisors and models in English language classroom. Teachers make various efforts to shift the students’ behavior from being unmotivated to be motivated, from being shy to be talkative and self confidence to participate in teaching and learning process.It is evident that teachers’ performance at class will give an influence for their students. The teachers who lack self-esteem will find it difficult to create self-esteem of their students. The teachers who do not lead a warm atmosphere at class will find low spirits of students to learn. So the teachers’ role is very critical and crucial in language teaching.
فنّ تدريس مهارة الكتابة نسرول وليد Nasrul Walid
Journal of English and Arabic Language Teaching Vol 3, No 2 (2012): J/E/A/L/T
Publisher : State Islamic University of Sultan Syarif Kasim Riau

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Bahasa Arab memiliki tempat yang khusus bagi kaum muslimin, yang mana bahasa Arab adalah merupakan Bahasa Ibadah. Hal ini dikarenakan bahasa Arab adalah bahasa al-Qura`n dan al-Hadist. Adapunmempelajari bahasa Arab, merupakan sesuatu yang menjadi tuntutan bagi segenap kaum muslimin. Karena dengan memahami bahasa Arab yang merupakan Bahasa Ibadah, mereka mampu untuk dapat memahami al-Qura`n dan al-Hadist sebagai sumber pokok ajaran-ajaran Islam.Dalam pembelajaran bahasa Arab sebagaimana bahasa-bahasa asing lainnya, terdapat beberapa kemahiran pokok dalam berbahasa yang mesti dimiliki oleh siswa ajar sebagai petunjuk dari hasil yang dicapai dalam sebuah pembelajaran bahasa, diantaranya : kemahiranmendengar, kemahiran berbicara, kemahiran membaca serta kemahiran menulis.Dari penguasaan terhadap empat kemahiran inilah yang akan menunjukkan bahwa siswa telah dianggap mampu menguasai suatu bahasa serta guru sebagai pengajar telah berhasil dalam menjalankan proses pengajaran bahasa. Namun tidak bisa kita pungkiri bahwa dalam pencapaian ke empat kemahiran berbahasa tersebut, tentu kita tidak akan pernah terhindar dari beberapa kesulitan yang hendaknya dari kesulitan-kesulitan tersebutdapat menjadikan kita untuk terus bersemangat dan menunjukkan daya juang belajar dan mengajar yang tinggi terhadap bahasa sehingga kita dapat mampu untuk mencapaiapa yang menjadi tujuan dari sebuah pembelajaran bahasa. Dan guru sebagai pengajar hendaklah terus memotivasi siswa ajar serta membantu mereka untuk lepas dari kesulitan-kesulitan yang mereka hadapi disaat pembelajaran bahasa berlangsung, maupun setelahpembelajaran bahasa dilaksanakan.Dalam hal ini penulis hanya memaparkan tentang salah satu kemahiran berbahasa dari ke empat kemahiran berbahasa yang ada yaitu kemahiran menulis. Bagaimana cara pencapaian serta proses dalam mencapai kemahiran menulis ? Hal ini akan diungkapkan penulis dalam tulisannya : "Seni Pengajaran Kemahiran Menulis".Dan tulisan ini dibagi menjadi beberapa pokok bahasan diantaranya : Pendahuluan, Pengertian Kemahiran Menulis dan Imla` dan Khat, Kegunaan Menulis dan Tujuan Pengajaran Kemahiran Menulis, Prinsip-prinsip Pengajaran Kemahiran Menulis, Petunjuk Umum dalam Pengajaran Kemahiran Menulis, Kesulitan-kesulitanMenulis, Contoh-contoh serta Kesimpulan.

Page 1 of 1 | Total Record : 3