Edutech
Vol 14, No 3 (2015): INOVASI MODERN DALAM PENDIDIKAN

THE PUBLIC RELATION LITIGATION STRATEGIES OF PT POS INDONESIA COMMUNICATION DIVISION IN DEALING WITH THE PROCUREMENT OF PERSONAL DATA TERMINAL

Widhiarti, dkk, Chandra Kesuma (Unknown)



Article Info

Publish Date
10 Oct 2015

Abstract

 Abstract, Strategic Public Relations is the way that has been planned to obtain a certain result. The result can be the purpose or goal of the objectives to be achieved by the company. Likewise with PT Pos Indonesia (Persero) which is handling the crisis through Litigation Public Relations. Crisis management must be done quickly and accurately so it requires careful planning. The purpose of this descriptive study was to determine strategies Public Relations Corporate Communications team, especially when the crisis is still being processed in court. Public Relations strategy is tailored to the stage of settling disputes in court. Keyword: Crisis, Litigation PR, Public Relations Public Relations Strategy Abstrak, Strategi Public Relations merupakan cara yang telah direncanakan untuk mendapatkan hasil tertentu. Hasil tersebut dapat berupa tujuan ataupun sasaran dari tujuan yang ingin dicapai oleh perusahaan. Demikian halnya dengan PT Pos Indonesia (Persero) yang tengah menangani krisis melalui Litigasi Public Relations. Penanganan krisis harus dilakukan dengan cepat dan tepat sehingga diperlukan perencanaan yang matang. Tujuan dari penelitian deskriptif ini adalah untuk mengetahui strategi Public Relations Tim Komunikasi Korporat khususnya ketika krisis masih diproses di Pengadilan. Strategi Public Relations tersebut disesuaikan dengan tahap penyelesaian perkara yang ada di Pengadilan.Kata Kunci: Strategi Public Relations, Litigasi PR, Krisis, Public Relations

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

edutech

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Edutech adalah jurnal majalah ilmiah di Program Studi Teknologi Pendidikan Universitas Pendidikan Indonesia yang terbit sebanyak tiga kali dalam setahun pada bulan Februari, Juni, dan Oktober. Semua artikel yang dikirim melalui proses peer review double blind dan ulasan editor sebelum di ...