AbstractThis study aims to describe the role of habitus in increasing intellectual capitalcarried out in Madrasa. The type of research is a qualitative field research with adescriptive approach. The result of this study explains that the role of habitus informing the intellectual capital is carried out in 4 activities namely, (1). Fosteringin madrasah, (2). Memorization of Koran (hafidz of Koran) and carrying out therituals of obligatory prayer and sunna. (3). Study of female fiqh and (4).Talk/speech in four languages (Arabic, English, Javanese and Indonesian) andhadith reading.AbstrakPenelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan peran habitus dalampeningkatan kapital intelektual yang dilakukan di madrasah. Jenis penelitianyang digunakan adalah penelitian lapangan jenis kualitatif dengan denganpendekatan deskriptif. Hasil penelitian ini menjelaskan bahwa peran habitusdalam membentuk kapital intelektual dilakukan dalam 4 kegiatan yaitu, (1).Pembinaan di madrasah, (2). Hafalan al-Qur’an (hafidz al-Qur’an) sertamelaksanakan ritual shalat wajib dan sunnah. (3). Kajian fiqh wanita dan (4).Kultum atau pidato empat bahasa (Arab, Inggris, Jawa dan Indonesia) danpembacaan hadist.
Copyrights © 2020