Jurnal Teologi Cultivation
Vol 4, No 1 (2020): Juli

Spritualitas Keugaharian (Studi Injil Lukas 3:10-14)

Nurelni Limbong (INSTITUT AGAMA KRISTEN NEGERI TARUTUNG)



Article Info

Publish Date
25 Jul 2020

Abstract

AbstractThis research aims to bring out the true meaning of the Gospel text Luke 3: 10-14. The research method used in this study is a qualitative research method with a content analysis approach and exegetical study. The research results obtained are that Luke 3: 10-14 confirms to everyone to share and spread love to others, and rebuke each person to be able to suffice from their own rights so that we should not rob or take the rights of other people. Luke 3:10-14 also teaches us to have the concept of a life of frugal spirituality, which is the concept of a simple and adequate life.Keywords: Spirituality; Frugal; Luke's Gospel Study.AbstrakPenelitian ini bertujuan untuk mengangkat keluar makna yang sebenarnya dari teks Injil Lukas 3:10-14. Metode Penelitian yang dipakai dalam penelitian ini adalah metode penelitian kualitatif dengan pendekatan analisis isi dan study eksegetis. Hasil Penelitian yang diperoleh adalah bahwa Lukas 3:10-14 ini menegaskan kepada setiap orang untuk saling berbagi dan menebarkan cinta kasih kepada sesama, dan menegur keras setiap orang untuk dapat mencukupi diri dari apa yang menjadi haknya, artinya kita tidak boleh merampas atau mengambil hak orang lain. Lukas 3:10-14 ini juga mengajarkan kepada kita untuk memiliki konsep hidup spiritualitas keugaharian, yaitu konsep hidup sederhana dan hidup berkecukupan.Kata Kunci: Spritualitas; Keugaharian; Studi Injil Lukas.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

cultivation

Publisher

Subject

Religion Humanities Education Social Sciences

Description

Journal of Teologi Cultivation (JTC) Journal of Religion and Christian Theological Education, published by the Institut Agama Kristen Negeri (IAKN) Tarutung, Indonesia, which contains articles on scientific research in the fields of Theology, Missiology, Theology Education and Teaching, History of ...