CICES (Cyberpreneurship Innovative and Creative Exact and Social Science)
Vol 8 No 1 (2022): CICES

Media Promosi Desain Booklet Company Profile Pada PT. Komara Putra Manggala

Dede Cahyadi (Universitas Raharja)
Ade Rifki Maulana (Universitas Raharja)
Dicky Ardian Ginting (Universitas Raharja)



Article Info

Publish Date
07 Feb 2022

Abstract

Submission of information and promotions in a company can be done through various media, one of which is print media in the form of booklets. The effectiveness of booklet print media is still being used in several companies, agencies, schools, and other business entities. Promotional media used previously at PT. Komara Putra Manggala is not considered optimal. So we need a media campaign that can be more effective and efficient. Booklet is the right medium for conveying information to this company because booklet promotional media can cover almost all information and promotions offered by the company. With the arrangement of layouts and images that are arranged so that they can convey the contents of the promotion. The method in this research, namely, data collection through observation, interviews, and literature study, then analysis of media design and design concepts. Booklet Company Profile Design PT. Komara Putra Manggala contains company history, services offered, choice of fleet class, and company contacts designed using : Adobe Illustrator CS6 and Adobe Photoshop CS6. Through the Company Profile Booklet PT. Komara Putra Manggala is expected to attract the interest of the audience to use the services of the company. Keywords—Booklet; Promotion; Information; Media Penyampaian informasi dan promosi pada suatu perusahaan dapat dilakukan melalui berbagai media, salah satunya media cetak berupa booklet. Keefektifan media cetak booklet hingga saat ini masih digunakan di beberapa perusahaan, instansi, sekolah, dan badan usaha lainnya. Media promosi yang digunakan sebelumnya pada PT. Komara Putra Manggala dirasa belum optimal. Sehingga diperlukan adanya media promosi yang dapat lebih efektif dan juga efisien. Booklet adalah media yang tepat untuk penyampaian informasi pada perusahaan ini dikarenakan media promosi booklet dapat mencakup hampir seluruh informasi dan promosi yang ditawarkan perusahaan. Dengan tatanan layout dan image yang disusun sehingga dapat menyampaikan isi dari promosi tersebut. Metode pada penelitian ini yaitu, mencari data melalui observasi, tanya jawab, dan studi literature, lalu analisa perancangan media dan konsep desain. Desain Booklet Company Profile PT. Komara Putra Manggala berisi tentang sejarah perusahaan, jasa yang ditawarkan, pilihan kelas armada, dan juga kontak perusahaan yang dirancang menggunakan: Adobe Illustrator CS6 dan Adobe Photoshop CS6. Melalui Booklet Company Profile PT. Komara Putra Manggala diharapkan dapat menarik minat audience untuk menggunakan jasa dari perusahaan tersebut. Kata Kunci—Booklet; Promosi; Informasi; Media.

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

cices

Publisher

Subject

Computer Science & IT Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Law, Crime, Criminology & Criminal Justice

Description

CICES (Cyberpreneurship Innovative and Creative Exact and Social Science) adalah wadah publikasi jurnal ilmiah untuk multidisiplin ilmu seperti Bidang Ilmu Politik, Ekonomi, Manajemen, Sosial, Ideologi, IT, Budaya dan Pendidikan. CICES (Cyberpreneurship Innovative and Creative Exact and Social ...