The study is intended to know the increasing of personalities through the mastery of the student safety materials with hypotheses there is a positive and significant influence between the doctrinal mastery of the safety of the student body, with the population of the entire class vii on the student body of 1 sloutar class 1 person with a sample of 36 samples established by random sampling techniques. Data is collected with a test of 20 items and an numbered numbered 20 items . Based on impact tests obtained coefficient determinations = 36.24% and fjudges ftable of 20.30 4.13 at a rate of 0.05. The results have come to a conclusion there is a positive and significant influence between the doctrinal mastery material on the class vii junior year students' learning personality. Clap district tapanuli northern year 2019/2020. Thus, ha received and ho rejected.BAHASA INDONESIA ABSTRACT: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan kepribadian melalui penguasaan materi keselamatan siswa dengan hipotesis terdapat pengaruh positif dan signifikan antara penguasaan ajaran terhadap keselamatan siswa, dengan populasi seluruh kelas vii pada siswa. Tubuh 1 orang sloutar kelas 1 orang dengan jumlah sampel 36 sampel ditetapkan dengan teknik random sampling. Pengumpulan data dilakukan dengan tes sebanyak 20 item dan berjumlah 20 item. Berdasarkan uji impak diperoleh koefisien determinasi = 36.24% dan fjudges ftable sebesar 20.30 4.13 pada taraf 0,05. Hasil penelitian menyimpulkan bahwa ada pengaruh yang positif dan signifikan antara materi penguasaan ajaran terhadap kepribadian belajar siswa kelas VII SMP Kabupaten Tapanuli Utara Tahun 2019/2020. Jadi, ha diterima dan ho ditolak.
Copyrights © 2020