BISNIS: Jurnal Bisnis dan Manajemen Islam
Vol 3, No 1 (2015): BISNIS: Jurnal Bisnis dan Manajemen Islam

PENGARUH KEPERCAYAAN DAN KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN

Muhammad Bahrudin (STIE PGRI Dewantara Jombang)
Siti Zuhro (STIE PGRI Dewantara Jombang)



Article Info

Publish Date
16 Aug 2016

Abstract

This study aimed to examine and explain the effect of variables of customer satisfaction and trust on customer loyalty in the smartphone Samsung Galaxy.It takes 55 users of smartphones who have Samsung Galaxy in Jombang as the research sample.The sampling technique used non-probability, particularly  accidental  sampling  technique. Data are then analyzed by using multiple linear regression analysis. These results indicate that there is a positive and significant impact of customer satisfaction on customer loyalty and trust on customer loyalty.  

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

Bisnis

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

Jurnal Bisnis hadir dengan penulis-penulis yang memberikan kontribusi di berbagai bidang bisnis. Bisnis syariah memang sangat dianjurkan karena sejalan dengan prinsip ekonomi islam. ketika akan memulai sebuah bisnis maka penting untuk membuat pondasi yang kokoh terlebih dahulu. pondasi bisnis kita ...