JURNAL MANAJEMEN PENDIDIKAN ISLAM AL-IDARAH
Vol. 2 No. 1 (2017): Vol. 2 No. 1 Januari 2017

PENGARUH JUMLAH SMU, JUMLAH GURU DAN JUMLAH RUANG KELAS TERHADAP JUMLAH MURID YANG TERDAPAT DI PROVINSI LAMPUNG : Indonesia

Boris Brahmono (STIT Pringsewu)
Muhammad Idris (STIT Pringsewu)
Apri Wahyudi (STIT Pringsewu)



Article Info

Publish Date
15 May 2020

Abstract

Abstract This study aims to determine whether there is influence that signikan between Number of High School , Number of Teachers and the number of students who are in the province of Lampung. This study uses a quantitative study using SPSS software to get results afterwards analysis. Data get from the Central Statistics Agency website Lampung Province. The result showed a marked influence between variables Number of Pupils with Variable Number of High School, Total Number of Classroom and number of Teachers and either partially or collectively – together. Abstrak Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada pengaruh yang signikan antara Jumlah SMU, Jumlah Guru dan Jumlah murid yang terdapat di provinsi Lampung. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan menggunakan program SPSS untuk mendapatkan hasilnya setelah itu baru dilakukan analisis. Data di dapatkan dari website Badan Pusat Statistik Provinsi Lampung. Hasilnya menunjukan adanya pengaruh yang nyata antara variabel Jumlah Murid dengan Variabel Jumlah SMU, Jumlah Guru dan Jumlah Ruang Kelas baik itu secara parsial ataupun secara bersama – sama. Kata Kunci : Jumlah Murid, Jumlah SMU, Jumlah Guru, Jumlah Ruang Kelas

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

JMPI

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education

Description

The journal encompasses research articles, original research report, reviews, short communications and scientific commentaries in education in any fields including: 1. Administration Management 2. Accounting Education Management 3. Marketing Education Management 4. Education Development 5. Education ...