Abstract: This study aims to 1) identify and analyze parts of search engine optimization and social media to influence online purchase considerations, and 2) also identify and analyze search engine optimization, social media, and internet advertising to influence online purchase considerations. This research is a descriptive and quantitative type. The data analysis method used is a qualitative literature survey method. Literature review data collection consists of articles or journals that have been made before. The results of the study show that 1) Search engine optimization and social media have a strong influence on increasing sales. 2) Search engine optimization and simultaneous social media have a large positive effect on increasing sales. Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk 1) Mengidentifikasi dan menganalisis bagian dari optimasi mesin pencari dan media sosial untuk mempengaruhi pertimbangan pembelian secara daring, dan 2) Juga mengidentifikasi dan menganalisis optimasi mesin pencari, media sosial, dan iklan internet untuk mempengaruhi pertimbangan pembelian secara daring. Penelitian inia ini berjenis deskriptif dan kuantitatif. Metode analisis data yang digunakan adalah metode survey kepustakaan kualitatif. Pengumpulan data tinjauan pustaka terdiri dari artikel atau jurnal yang pernah dibuat sebelumnya. Hasil penelitian menunjukkan bahwa 1) Optimasi mesin pencari, dan media sosial memiliki pengaruh yang kuat terhadap peningkatan penjualan. 2) Optimisasi mesin pencari, dan media sosial simultan berpengaruh positif yang besar atas peningkatan penjualan.
Copyrights © 2022