Analysis user experience in using a mobile-based application product needs to be done to determine what things should be prioritized in order to increase user intensity in using the application using the Importance Performance Analysis (IPA) method. This study aims to find out which indicators whose performance needs to be improved and which indicators whose performance needs to be maintained by the PLN Mobile application. The results of this analysis indicate that the indicators that need more attention are user intensity, especially item E2, as well as the error rate indicator, namely item T5. PT. PLN (Persero) must immediately minimize any problems related to the use of the PLN Mobile application because this greatly impacts the user's intensity in using the PLN Mobile application.Keywords: PLN Mobile; User Experience; Importance Performance Analysis AbstrakAnalisis pengalaman pengguna dalam menggunakan sebuah produk aplikasi berbasis mobile perlu dilakukan untuk menentukan hal apa saja yang harus diprioritaskan demi meningkatkan intensitas pengguna dalam menggunakan aplikasi tersebut menggunakan metode Importance Performance Analysis (IPA). Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui indikator apa saja yang kinerjanya perlu ditingkatkan serta indikator apa saja yang kinerjanya perlu dipertahankan oleh aplikasi PLN Mobile. Hasil dari analisa ini menunjukkan bahwa indikator yang perlu diperhatikan lebih adalah intensitas pengguna terutama item E2 serta indikator tingkat kesalahan yakni item T5. Pihak PT. PLN (Persero) harus segera meminimalisir adanya masalah terkait penggunaan aplikasi PLN Mobile karena hal ini sangat berdampak pada intensitas pengguna dalam menggunakan aplikasi PLN Mobile.
Copyrights © 2023