Register: Jurnal Ilmiah Teknologi Sistem Informasi
Vol 2, No 1 (2016): Januari-Juni

Perancangan Sistem Pendukung Keputusan Pemilihan Pelanggan Terbaik Menggunakan Metode Simple Additive Weighting (SAW) Pada Bravo Supermarket Jombang

Sholikhah, Fatikhatus (Unknown)
Satyareni, Diema Hernyka (Unknown)
Anugerah, Chandra Sukma (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Jan 2016

Abstract

Persaingan merupakan hal yang biasa terjadi terutama dalam dunia bisnis, tidak terkecuali yang telah dialami oleh Bravo Supermarket Jombang. Bravo bukanlah satu-satunya supermarket di kota Jombang, sehingga Bravo harus bersaing dengan para kompetitornya agar Bravo bisa bersaing dan tetap produktif. Salah satu cara yang dapat digunakan dalam meningkatkan penjualan dan loyalitas pelanggan adalah dengan memberikan reward kepada para pelanggan terbaik. Oleh karena itu perlu dibuatlah sebuah perancangan sistem pendukung keputusan dalam pemilihan pelanggan terbaik pada Bravo. Dalam perancangan sistem yang dibuat nantinya berbasis web dengan metode SAW(Simple Additive Weighting)sebagai proses perhitungan pemilihan pelanggan terbaik. Hasil dari perancangan sistem pemilihan pelanggan terbaik pada Bravo Supermarket Jombang diharapkan dapat membantu pihak manajemen Bravo dalam pemilihan pelanggan terbaik yang akan menerima reward dan akhirnya akan mampu meningkatkan loyalitas pelanggan dan profit Bravo.Kata kunci: Bravo, sistem pendukung keputusan, pelanggan, SAW.   Competition is a common thing, especially in the business world, is no exception has been experienced by Bravo Supermarket Jombang. Bravo is not the only supermarket in the town of Jombang, so that Bravo had to compete with its competitors in order Bravo to compete and remain productive. One way that can be used to increase sales and customer loyalty is to give rewards to the best customers. Therefore, it needs to be made to a design decision support system in the selection of the best customers on Bravo. In designing the system made later on a web-based method of SAW (Simple Additive weighting) as the process of calculating the best customer selection. The results of the election system design best customers at Bravo Supermarket Jombang expected to assist management in selecting the best customer Bravo who will receive rewards and will eventually be able to increase customer loyalty and profit Bravo. Keywords: Bravo, decision support system, customers, SAW.

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

register

Publisher

Subject

Computer Science & IT

Description

Register: Jurnal Ilmiah Teknologi Sistem Informasi published by the Department of Information Systems Unipdu Jombang. Register published twice a year, in January and July, Registerincludes research in the field of Information Technology, Information Systems Engineering, Intelligent Business Systems, ...