abstractResearch conducted in STIE PGRI Dewantara on a management course aims determines: 1) the application of Microsoft Excel-based interactive learning course on information and communication technology (ICT), 2) the effectiveness of Microsoft Excel-based interactive learning. This research is a descriptive case study approach. Data were obtained through interviews and questionnaires to 30 over three (3) variables that represent effectiveness, namely: 1) Satisfaction Program, 2) Input and Output Level and 3) The success of the program. The survey results revealed that the Microsoft Excel-based interactive learning course on information and communication technology (ICT) obtaining results of the overall assessment of the effectiveness of 80% under the category of very Effective.Keywords: effectiveness, instructional, interactive, Excel Mirosoft abstrakPenelitian yang dilakukuan di STIE PGRI Dewantara pada program studi manajemen ini bertujuan untuk mengetahu: 1) penerapan pembelajaran Microsoft Excel berbasis interaktif pada mata kuliah teknologi informasi dan komunikasi (TIK), 2) efektivitas pembelajaran Microsoft Excel berbasis interaktif. Jenis penelitian ini adalah deskriptif dengan pendekatan studi kasus. Data diperoleh melalui wawancara dan kuisioner kepada 30 atas 3 (tiga) variabel yang mewakili efektivitas, yaitu: 1) Kepuasan Program, 2) Tingkat Input dan Output dan 3) Keberhasilan program. Dari hasil penelitian diketahui bahwa pembelajaran Microsoft Excel berbasis interaktif pada mata kuliah teknologi informasi dan komunikasi (TIK) memperoleh hasil penilaian efektivitas secara keseluruhan sebesar 80% berada pada kategori sangat efektiv.Kata kunci: efektivitas, pembelajaran, interaktif, Mirosoft Excel
Copyrights © 2016