PEDAGOGIA
Vol 17, No 1 (2019)

PERSEPSI MAHASISWA TERHADAP MOBILE LEARNING BERBASIS ANDROID

Ningsih, Sulia (Unknown)



Article Info

Publish Date
23 Apr 2019

Abstract

AbstrakPenelitian ini dilatarbelakangi penggunaan android yang tidak bisa dipisahkan dari kehidupan manusia, termasuk mahasiswa. Android menjadi kebutuhan primrer seperti halnya kebutuhan manusia akan makan, pakaian dan tempat tinggal. Penelitian bertujuan untuk mengetahui persepsi mahasiswa terhadap mobile learning berbasis android di Program Studi Teknologi Pendidikan FKIP Universitas Baturaja yang dilihat dari: 1) Pemahaman mahasiswa terhadap mobile learning berbasis android; 2) Manfaat android dalam pembelajaran mahasiswa; 3) Kesiapan mahasiswa dalam penggunaan mobile learning berbasis android.  Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif kuantitatif. Sampel penelitian adalah mahasiswa Program Studi Teknologi Pendidikan tahun akademik 2018/2019. Instrumen dalam penelitian ini menggunakan angket yang dianalisis menggunakan teknik analisis deskriptif. Hasil penelitian ini menunjukkan 72,97% memahami mobile learning berbasis android, 75,67% mengetahui manfaat mobile learning berbasis android dan 81,08% menyatakan kesiapan pada penggunaan mobile learning berbasis android.  Hasil analisis tersebut memberikan informasi yang cukup penting pada keputusan dosen untuk menggunakan mobile learning berbasis android pada pembelajaran di Program Studi Teknologi Pendidikan. AbstractThis research based on the use of android is inseparable from human life, including students. Android primrer become a necessity as well as human needs will eat, clothing and shelter.The research aims to review the perception of a student of mobile learning based on android; in course of study educational technology FKIP Baturaja University who viewed from: 1 ) Student understanding of mobile learning an android; 2 ) Benefits android in learning student; 3 ) Readiness student in the use of mobile learning based on android. The research is descriptive quantitative research.The research are students course of study technology education academic year 2019 / 2018.The survey an instrument used that have been analyzed using a technique descriptive analysis.This research result indicates 72,97 understand mobile learning based android, 75,67 % know mobile benefits learning based android and 81,08 % said readiness as of mobile learning based android.The results of the analysis must provide an adequate decision lecturers to important to use mobile learning android based on learning in the study technology education.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

pedagogia

Publisher

Subject

Education

Description

PEDAGOGIA (e-ISSN 2579-7700, p.ISSN 1693-5276 is a peer-reviewed (double blind review) journal published by Faculty of Education, Indonesia Univerity of Education. The goal of this journal is to facilitate scholars, researchers, and teachers for publishing the original research articles or review ...