Jurnal Ecodemica : Jurnal Ekonomi Manajemen dan Bisnis
Vol 3, No 2 (2019): Jurnal Ecodemica: Jurnal Ekonomi, Manajemen dan Bisnis

PENGARUH MOTIVASI, PERSEPSI, DAN SIKAP TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK MOBILE COMPUTING ACER Pada Mahasiswa Fakultas Pariwisata Universitas Pelita Harapan di Karawaci

Juliana Juliana (Universitas Pelita Harapan)



Article Info

Publish Date
09 Sep 2019

Abstract

ABSTRAKPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh variabel motivasi, persepsi dan sikap terhadap keputusan pembelian produk mobile computing Acer pada mahasiswa Fakultas Pariwisata Universitas Pelita Harapan di Karawaci. Populasinya adalah mahasiswa fakultas pariwisata Universitas Pelita Harapan. Rerangka sampling untuk penelitian ini sebanyak 200 responden. Teknik yang digunakan dalam mengumpulkan data adalah  purposive sampling. Pretest dilakukan secara random terhadap responden untuk menyakinkan item pertanyaan dapat dimengerti oleh responden. Teknik analisis data menggunakan metode regresi ganda. Hasil analisis menyimpulkan bahwa terdapat pengaruh positif dan signifikan motivasi terhadap keputusan pembelian, terdapat pengaruh positif dan signifikan persepsi terhadap keputusan pembelian, dan terdapat pengaruh positif dan signifikan sikap terhadap keputusan pembelian. Manfaat penelitian ini dapat dipakai sebagai informasi dalam usaha untuk meningkatkan volume penjualan dengan melihat motivasi, persepsi dan sikap dari konsumen.Kata Kunci : motivasi, persepsi, sikap, keputusan pembelian, acer  ABSTRACTThis study aims to determine and analyze the influence of the variables of motivation, perception and attitudes through purchasing decisions of Acer mobile computing products in students of the Faculty of Tourism, Pelita Harapan University in Karawaci. The population is a tourism faculty students. The sampling frame for this study was 200 respondents. The technique used in collecting data is purposive sampling. Pretest is done randomly on the respondents to convince the question items can be understood by the respondents. The data analysis technique uses multiple regression methods. The results of the analysis conclude that there is a positive and significant influence of motivation purchasing decisions, there is a positive and significant influence of perceptions, purchasing decisions, and there is a positive and significant influence attitudes toward purchasing decisions. The benefits of this research can be used as a sources information in an effort to increase sales volume through motivations, perceptions and attitudes of consumers.Keywords: motivation, perception, attitude, purchase decision, acer

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

ecodemica

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

The first ECODEMICA journal was published in 2013, with ISSN registration from LIPI Indonesia. ECODEMICA is a journal of scientific research results in the fields of Economics, Management, and Business. With articles that have not been published online or in ...