EVOLUSI : Jurnal Sains dan Manajemen
Vol 7, No 2 (2019): Jurnal Evolusi 2019

PERANCANGAN ANIMASI INTERAKTIF PENGENALAN PETA INDONESIA SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN UNTUK ANAK SEKOLAH DASAR

Ibnu Dwi Lesmono (Amik BSI Purwokerto)
Mulyadi Mulyadi (Universitas Bina Sarana Informatika)



Article Info

Publish Date
22 Oct 2019

Abstract

Abstract -Development of information and communication technology in this period have a very large role, especially in the field of education. With the influence of technology, learning becomes easier system to be delivered. Therefore, when presenting the information as a medium of information supported with advanced multimedia technology and attractively packed information submitted is expected to be channeled properly and accurately to the recipient. Media Animation is a great solution to simplify the process of delivering information. With animation produces media images, text, audio (voice), animations and videos that interact with each other. Stages in the process of this research is the analysis phase, design, implementation, and testing. The research objective of this report is to facilitate the students of primary school in studying the culture and islands in IndonesiaKeywords: information technology, animation,Multimedia, waterfall, ProvinceAbstrak –Perkembangan teknologi informasi dan teknologi komunikasi dalam periode ini memiliki peran yang sangat besar, terutama di bidang pendidikan. Dengan pengaruh teknologi, sistem belajar menjadi lebih mudah untuk disampaikan. Oleh karena itu, saat menyampaikan informasi sebagai media informasi didukung dengan teknologi multimedia canggih dan informasi menarik dikemas disampaikan diharapkan akan disalurkan dengan benar dan akurant kepada penerima. Media Animasi adalah solusi yang bagus untuk menyederhanakan proses penyampaian informasi. Dengan animasi yang menghasilkan media gambar, teks, audio (suara), animasi dan video yang berinteraksi satu sama lain. Metode penelitian yang di gunakan adalah metode waterfall dengan Tahapan dalam proses penelitian ini adalah tahap analisis, desain, implementasi, dan pengujian. Sedangkan Tujuan dari penelitian ini adalah untuk merancang suatu aplikasi multimedia yang dapat membantu guru serta menunjang dalam penyampaian materi pengetahuan mengenai provinsi-provinsi di Indonesia pada tingkat sekolah dasar.Kata Kunci: informasi, MultiMedia, Animasi, Waterfall, provinsi.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

evolusi

Publisher

Subject

Computer Science & IT

Description

The aim of this journal is to publish high-quality articles dedicated to all aspects of the latest outstanding developments in the fields of science, management and informatics in all settings. The scope of this journal encompasses the applications of the development of science, computer science, ...