Nirmana
Vol 2, No 2 (2000): JULY 2000

TRILOGI IKLAN PASTA GIGI PEPSODENT SEBUAH CITRAAN KONFLIK SEBAGAI PEMBANGKIT BRAND AWARE PADA IKLAN TV

D. Hagijanto, Andrian (Unknown)



Article Info

Publish Date
18 Aug 2004

Abstract

Realities happening in a community often merely taken/adapted by advertiser to create brand awareness. Even a conflict have simulated as interesting to create impression and to create an image of product existance. Abstract in Bahasa Indonesia : Sebuah kenyataan yang berlaku dan terjadi dalam komunitas%2C sering dipakai oleh pengiklan untuk menciptakan brand awareness. Bahkan sebuah konflik sekalipun telah dicitrakan dan disimulasikan sebagai hal yang menarik untuk menciptakan pesona dan menciptakan imaji tentang keberadaan produk. trilogy%2C Pepsodent%2C television%2C advertisement%2C conflict%2C an image%2C community

Copyrights © 2000






Journal Info

Abbrev

dkv

Publisher

Subject

Arts Humanities

Description

NIRMANA Jurnal Deskomvis aims to: Promote a comprehensive approach to visual communication design incorporating viewpoints of different diciplines Strenghten academic exchange with other institution. Encourage designer, practicing, academic and others to conduct research and other similar ...