Pendidikan Dasar
Vol 12, No 1 (2012)

PERBEDAAN PENGARUH GAYA MENGAJAR DAN KELOMPOK UMUR TERHADAP HASIL BELAJAR BERENANG GAYA BEBAS

Ramdan Pelana, (Unknown)



Article Info

Publish Date
02 Feb 2012

Abstract

Abstract; The purpose of this study is to find out the different effects between the teaching style of commanding and practising on 1) study result of free style swimming, 2 ) study result of free style swimmning between age-grouped of 8-9 to 10-11. 3) the relational effect between  teaching style and age group towards study result of free style swimmning. This is an experimental research with 2x2 factorial design, the population of which is male students of SD N 07 and SDN 14 pagi Cengkareng of 2008/2009 whose ages ranging from 8 to 11. The sample is 40 students taken through purposive random sampling. The data needed are obtained through the measurement of distance that students can reach by using mideline and analyzed using two way ANAVA continued by the Newman Kleus Test at a significance of  α  = 0.05.   Abstrak; Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui efek yang berbeda antaragaya pengajaran memerintah dan berlatih pada 1) hasil studi berenanggaya bebas, 2) studihasil swimmning gaya bebas antara usia-dikelompokkan 8-9 untuk 10-11. 3) efek relasional antara gaya mengajardan kelompok umur terhadap hasil studi dari berenang gaya bebas. Ini merupakan penelitian eksperimental dengan desain faktorial 2x2, populasi siswa laki-laki SD N 07 dan SDN 14 pagi Cengkareng dari 2008/2009dengan usia mulai dari 8 sampai 11. Sampel adalah 40 siswa diambil melalui purposive random sampling. Data yang diperlukan diperoleh melalui pengukuran jarak yang dapat dijangkau siswa dengan menggunakan mideline dan dianalisis menggunakan ANAVA duaarah dilanjutkan dengan uji Kleus Newmanpada signifikansi α = 0,05.

Copyrights © 2012