Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 4, No 7: JULI 2019

Proses Berpikir Mahasiswa Field Dependent Berdasarkan Kerangka Berpikir Mason

Ika Rahayu Sintiya Dewi (Pendidikan Maematika Universitas Negeri Malang)
Tjang Daniel Chandra (Pendidikan Maematika Universitas Negeri Malang)
Hery Susanto (Pendidikan Maematika Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
30 Jul 2019

Abstract

Abstract: The aim of this study is to describe field dependent students’ thinking process based on Mason’s thinking stcructure. Man and woman field dependent subject used all of aspect exclude introduce aspect in entry phase and why in attack phase. Man subject got stuck ones and he believed that his solution can answer the problem. Women subject get twice stuck and the solution can’t answer the problem.Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan proses berpikir mahasiswa field dependent berdasarkan kerangka berpikir matematis Mason. Subjek field dependent laki-laki dan perempuan memenuhi semua aspek kecuali aspek introduce pada fase entry dan why pada fase attack. Perbedaannya yaitu subjek 1 mengalami stuck 1 kali dan percaya bahwa hasil pekrjaannya telah dapat menjawab persoalan dan subjek 2 mengalami 2 kali stuck dan tidak dapat menyelesaikan masalah yang diberikan.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...