Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung
Vol 1, No 1 (2013): Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung

Efektivitas Penerapan Matematika dengan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe TPS

Evi Nainggolan (Unknown)
Arnelis Djalil (Unknown)
Erimson Siregar (Unknown)



Article Info

Publish Date
31 Mar 2013

Abstract

The study was a quasi-experimental research with the entire population of junior high school students in grade VII Bina Mulya Belfast school year 2011/2012.  Study sample is a class VII A and VII C are taken by using Random Sampling  Purposive techniques. The purpose of this study to determine whether the type of cooperative learning model TPSeffective when applied to teaching junior high  math class VII student Bina Mulya Belfast Lessons Year 2011/2012 when compa-red to conventional learning. The results showedthat the TPS type of cooperative learning effectively applied to improve student learning outcomes.Keywords: Cooperative TPS, and Learning Outcomes

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

mtk

Publisher

Subject

Education Mathematics

Description

Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung adalah jurnal ilmiah yang diterbitkan oleh Pendidikan Matematika Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Lampung. Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung terbit pertama kali pada tahun 2013 dalam bentuk cetak dan menerima artikel ...