Jurnal Ilmu Sosial dan Ilmu Politik (JISIP)
Vol 7, No 3 (2018)

STRATEGI PUBLIC RELATIONS HOTEL PELANGI 1 MALANG UNTUK MENINGKATKAN JUMLAH PENGUNJUNG

Melinda Taa (Unknown)
Herru Prasetya Widodo (Unknown)



Article Info

Publish Date
20 Jan 2019

Abstract

Abstrct: An institution or agency requires reciprocity to achieve its objectives at Pelangi 1 Hotel, the existence of public relations because of many demands. So, it becomes important for public relations to carry out one of its functions and duties, namely to foster good and harmonious relationships between management leaders and employees and leaders with company owners or general chairpersons from an agency and vice versa. Pelangi hotel prices are very cheap and service is also good so visitors feel comfortable at the Pelangi 1 hotel. The method used in the study is descriptive qualitative with descriptive lines of primary data from interviews and secondary data searches from observation and documentation to better understand the phenomena that occur in a thorough and in-depth understanding of public relations strategies in Hotel Pelangi 1 in an integrated manner. The results of the study show that the strategy of Pelangi 1 Hotels to increase the number of visitors. Elations, personal, selling, sales, promotion, directing and marketing from mouth to mouth this research also provides several factors that support the planned public relations strategy to increase the number of visitors. Keywords: Public Relations Strategy, Rainbow Hotels, number of visitors Abstrak: Suatu lembaga atau instansi memerlukan adanya timbal balik untuk mencapai tujuannya di Hotel pelangi 1, keberadaan humas karena banyak tuntutan kebutuhan. Jadi, menjadi hal penting bagi humas menjalankan salah satu fungsi dan tugasnya yaitu membina hubungan yang baik dan harmonis antara pimpinan manajemen dengan karyawan dan pimpinan dengan para pemilik perusahaan atau ketua umum dari suatu instansi dan begitu juga sebaliknya. Harga hotel pelangi  sangat murah dan pelanyanan juga bagus   sehingga pengunjung pun merasa nyaman di hotel pelangi 1 tersebut. Metode yang digunakan dalam penelitian yaitu deskriptif  kualitatif dengan garis deskriptif data primer dari wawancara dan pencarian data sekunder dari observasi dan dokumentasi untuk lebih memahami fenomena yang terjadi dalam pemahaman yang menyeluruh dan mendalam tentang strategi public relations di Hotel Pelangi 1 secara terintegrasi.  Hasil penelitian menunjukan bahwa upaya Strategi Hotel Pelangi 1 untuk meningkatkan jumlah pengunjung. Elations, personal, selling, sales, promation, directselling dan pemasaran dari mulut ke mulut penelitian ini juga memberikan beberapa faktor yang mendukung setra strategi public relations yang telah direncanakan untuk meningktakan jumlah pengunjung. Kata Kunci: Strategi Public Relations, Hotel pelangi, pengunjung

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

fisip

Publisher

Subject

Humanities Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

JISIP Journal of Social and Political Science is published three times a year (April, August and December). Article published in JISIP is an article based on the results of research (priority), and articles on scientific reviews of contemporary phenomena in the field of Social and Political Science, ...