EDU RILIGIA: Journal of Islamic and Religious Education
Vol 1, No 3 (2017): Juli-September

PELAKSANAAN KOMUNIKASI KEPALA SEKOLAH DALAM MENINGKATKAN KINERJA GURU DAN TENAGA KEPENDIDIKAN DI MAS YMPI SEI TUALANG RASO KOTA TANJUNG BALAI

Asril Umar (Unknown)



Article Info

Publish Date
17 Oct 2017

Abstract

Abstract: This study aims to identify and analyze the implementation of communication in improving the performance of teachers and educational personnel in MAS YMPI Sei Tualang Raso Tanjung Balai City, which includes principal communication with foundations, principal communication with staff, headmaster communication with teachers, principal communication with educational personnel, using qualitative methods. There are four findings in this first study, that the principal's communication with the foundation in improving the performance of teachers and educational staff at MAS YMPI Sei Tualang Raso Tanjung Balai City carried out continuously. Second, that the principal's communication with the leadership staff in improving the performance of teachers and educational staff at MAS YMPI Sei Tualang Raso Tanjung Balai City, running well and continuously. Third, that the principal's communication with the teacher in improving the performance of teachers in MAS YMPI Sei Tualang Raso Tanjung Balai City, the principal of the outline of communication is done with guruseperti do enforcement of teacher discipline and motivate teachers to remain eager in improving the quality of education. Communication is very good and effective, good delivery and an emotional approach also kinship implemented by the principal mmencipatakan conducive atmosphere and generate high morale, thus impacting on improving teacher performance. Fourth, that the headmaster communication with the educational staff in improving the performance of educational personnel in MAS YMPI Sei Tualang Raso City Tanjung Balai.Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis Pelaksanaan Komunikasi Dalam Meningkatkan Kinerja Guru dan Tenaga Kependidikan di MAS YMPI Sei Tualang Raso Kota Tanjung Balai, yang meliputi komunikasi kepala sekolah dengan yayasan, komunikasi kepala sekolah dengan staf pimpinan, komunikasi kepala sekolah dengan guru, komunikasi kepala sekolah dengan tenaga kependidikan, dengan menggunakan metode kualitatif. Ada empat temuan dalam penelitian ini pertama, bahwa komunikasi kepala sekolah dengan yayasan dalam meningkatkan kinerja guru dan tenaga kependidikan di MAS YMPI Sei Tualang Raso Kota Tanjung Balai dilakukan secara berkesinambungan. Kedua, bahwa komunikasi kepala sekolah dengan staf pimpinan dalam meningkatkkan kinerja guru dan tenaga kependidikan di MAS YMPI Sei Tualang Raso Kota Tanjung Balai, berjalan dengan baik dan berkesinambungan. Ketiga, bahwa komunikasi kepala sekolah dengan guru dalam meningkatkkan kinerja guru di MAS YMPI Sei Tualang Raso Kota Tanjung Balai, kepala sekolah secara garis besar komunikasi yang dilakukan dengan guruseperti melakukan penegakan disiplin guru dan memotivasi guru agar tetap bersemangat dalam meningkatkan kualitas pendidikan. Komunikasi yang terjalin sangat baik dan efektif, penyampaian yang baik dan pendekatan secara emosional juga kekeluargaan yang diterapkan kepala sekolah mmencipatakan suasana yang kondusif dan menimbulkan semangat kerja yang tinggi, sehingga berdampak pada peningkatan kinerja guru. Keempat, bahwa komunikasi kepala sekolah dengan tenaga kependidikan dalam meningkatkkan kinerja tenaga kependidikan di MAS YMPI Sei Tualang Raso Kota Tanjung Balai.Kata Kunci : Pelaksanaan, komunikasi, Kinerja Guru, Tenaga Kependidikan

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

eduriligia

Publisher

Subject

Religion Humanities Education Social Sciences Other

Description

EDU RILIGIA: Journal of Islamic and Religious Education sciences formed in year 2017 with E-ISSN 2581-0251 with DECREE No. 0005.25810251/JI. 3.1/SK. ISSN/2017.07-27 July 2017 and P-ISSN 2597-7377 SK No. 0005.25977377/JI. 3.1/SK. ISSN/2017.09-19 September 2017. The study and judgment done by the ...