Rekam : Jurnal, Fotografi, Televisi Animasi
Vol 10, No 1 (2014): April 2014

Penggunaan Metafora Visual Dalam Video Iklan Layanan Masyarakat Kick It Out

Winata Faturahman (Unknown)



Article Info

Publish Date
20 Aug 2019

Abstract

AbstrakKerusuhan para penggemar sepak bola di Indonesia sudah umum terjadi pada banyaktayangan langsung. Sikap negatif yang berlebihan cenderung menjadi salah satu penyebabsering terjadinya kerusuhan antara penggemar sepak bola di Indonesia. Anarkisme cenderungmengarah pada sikap vandalisme yang sangat merugikan diri sendiri atau orang lain. Kurangnyasemnagat sportivitas pada penggemar sepak bola di Indonesia masih sering ditemui, perlukesadaran untuk mengubah itu semua. Iklan layanan masyarakat adalah iklan yang mengkritiktujuan non-komersial, satir, atau dibuat untuk menularkan sifat positif akan suatu masalahsosial. Sebuah iklan layanan masyarakat yang dibuat akan lebih mudah diterima olehmasyarakat jika disampaikan dengan memberikan paparan fenomena sosial. Metafora adalahsindiran halus yang digunakan untuk menggambarkan sesuatu yang non-verbal. Sebuah iklanyang berisi pesan dan divisualisasikan melalui ajakan metafora akan lebih terkesan dan tidakmenggurui. Pendekatan metafora yang digunakan untuk menyampaikan pesan video iklanlayanan masyarakat Kick It Out akan menyampaikan pesan dengan cara halus. The Using of Visual Metaphor in the Video of Public Service Announcement ‘Kick It Out’.Football fans riot in Indonesia are common and many lives. Excessive negative and tends to beone of the causes frequent riots between football fans in Indonesia. Anarchism is likely to leadto vandalism attitude is very detrimental to yourself or others. Lack of sportsmanship spiritfootball fans in Indonesia are still frequently encountered, it is necessary for an awareness tochange it all. Public service ads are ads that criticize non-commercial purposes, satirical, orinvited to do the positive nature of social problems. A public service announcements that areinvited will be more easily accepted by the community by giving exposure to social phenomena.Metaphor is a delicate metaphor used to describe something as non-verbal. An advertisementthat contains a message and visualized through metaphor will be more impressed solicitationand not patronize them head on. Metaphorical approach used to convey a message, videopublic service announcements Kick It Out will convey a subtle message.

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

rekam

Publisher

Subject

Arts Humanities Education Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

Rekam: Jurnal Fotografi, Televisi, Animasi is a scientific journal published by the Asosiasi Dosen Seni Media Rekam Indonesia in collaboration with the Fakultas Seni Media Rekam, Institut Seni Indonesia Yogyakarta. This journal contains articles on research results, conceptual ideas (results of ...