Jurnal Nasional Ilmu Komputer
Vol. 1 No. 3 (2020): Jurnal Nasional Ilmu Komputer

IMPLEMENTASI CHATBOT UNTUK MENDUKUNG SISTEM INFORMASI PADA RUMAH SAKIT MUHAMADIYAH PALEMBANG

Eldi Eldi (Universitas Bina Darma)
Hadi Syaputra (Universitas Bina Darma)



Article Info

Publish Date
24 Aug 2020

Abstract

Communication technology has now experienced very rapid development and is increasingly sophisticated. With the existence of a web-based information system, now it can not only be used as a medium for long distance conversations and sending short messages. With this web information system, it can be used to access the internet faster and can also be used as a medium of information that is always updated. The rapid development of information technology lately has entered almost all areas of life, this is indicated by the large number of computer users, both for corporate or business interests, to matters of entertainment, education and health. Muhammadiyah Rs Palembang is one of the health service institutions that organizes complete individual health services that provide inpatient, outpatient and emergency services. The development of a chatbot information system at Rs Muhammadiyah Palembang was carried out to make it easier for patients to find out about Rs. Service information such as the number of available patient rooms. The process of developing the chatbot information system uses the Unified Process (UP) method. With the availability of faster information, it is hoped that it will make it easier for patients to find out about services at Muahmmadiyah Hospital Palembang. Teknologi komunikasi kini telah mengalami perkembangan yang sangat pesat dan semakin canggih. Dengan adanya sistem informasi berbasis web , sekarang tidak hanya dapat digunakan sebagai media untuk berbicara jarak jauh dan mengirim pesan singkat. Dengan adanya sistem informasi web ini dapat dimanfaatkan untuk mengakses internet lebih cepat dan juga dapat digunakan sebagai media informasi yang selalu update. Perkembangan teknologi informasi yang pesat belakangan ini telah memasuki hampir semua bidang kehidupan, hal ini ditandai dengan banyaknya pengguna komputer, baik untuk kepentingan perusahaan atau bisnis sampai kepada hal-hal yang bersifat hiburan, pendidikan dan kesehata. Rs Muhammadiyah palembang adalah salah satu institusi pelayanan kesehatan yang menyelenggarakan pelayanan kesehatan perorangan secara paripurna yang menyediakan pelayanan rawat inap, rawat jalan dan gawat darurat. Pembuatan Sistem informasi chatbot di Rs Muhammadiyah Palembang dilakukan untuk mempermudah pasien mengetahui tentang informasi pelyanan Rs.Seperti Jumlah kamar Pasien yang tersedia. Proses pembangunan system informasi chatbot ini menggunakan metode Unified Process (UP). Dengan adanya informasi yang lebih cepat nantinya di harap kan dapat mempermudah pasien dalam mengetahui layanan pada Rs Muahmmadiyah Palembang.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

jnik

Publisher

Subject

Computer Science & IT

Description

Jurnal Nasional Ilmu Komputer (Jurnal-NIK) is a media for lecturers and students to publish research results dedicated to all aspects of the latest outstanding developments in the field of information systems and informatics. Areas of research include, but are not limited to the information systems, ...