Prologia
Vol 5, No 1 (2021): Prologia

Analisis Komunikasi Persuasif Tenaga Pemasar Asuransi untuk Promosi Produk (Studi Kasus Asuransi Inspiring Agency)

Queentania Suherman (Universitas Tarumanagara)
Septia Winduwati (Universitas Tarumanagara)



Article Info

Publish Date
04 Mar 2021

Abstract

This study discusses insurance marketers in the Inspiring Agency who sell insurance products through persuasive communication. This study discusses the communication used by insurance agents in presenting and selling their products to prospective buyers in order to successfully sell their products. The theory used in this research is persuasive communication theory. This study uses a case study method in a qualitative way that can find ways of communication carried out by agents in order to achieve successful sales and get a picture of persuasive communication made. Research data were obtained through interviews with one key informant and four other informants who had worked at the Inspiring Agency. This study discusses how to convey persuasive messages that are delivered, educative, persuasive, and coercive. Delivering persuasive messages can influence prospective buyers to be able to make decisions in the products offered.Penelitian ini berfokus pada tenaga pemasar asuransi di Inspiring Agency yang melakukan penjualan produk jasa asuransi melalui komunikasi persuasif. Penelitian ini meneliti komunikasi yang digunakan oleh seorang agen asuransi dalam mempresentasikan dan menjual produknya kepada calon nasabah. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori komunikasi persuasif. Penelitian ini menggunakan metode studi kasus dengan pendekatan kualitatif untuk dapat mengetahui cara komunikasi yang dilakukan agent agar mencapai penjualan yang berhasil dan mendapatkan gambaran secara nyata mengenai pelaksanaan komunikasi persuasif yang dilakukan. Data penelitian diperoleh melalui wawancara dengan satu key informan dan empat informan lainnya yang telah bekerja di Inspiring Agency. Penelitian ini menunjukkan cara menyampaikan pesan-pesan persuasif diantaranya informatif, edukatif, persuasif, dan koersif. Dengan menyampaikan pesan persuasif mampu memengaruhi calon nasabah untuk dapat mengambil keputusan dalam produk jasa yang ditawarkan. 

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

prologia

Publisher

Subject

Humanities Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

Prologia (E-ISSN 2598-0777) is a national journal, which all articles contain student's writing, are published by Faculty of Communication Universitas Tarumanagara. Scientific articles published in Prologia are result from research and scientific studies conduct by Faculty of Communication students ...