Abstract - Sahid University Surakarta has an Instagram social media account, namely @usahidsolo. From the initial analysis obtained from @usahidsolo's insight, it is known that there are several things that are the weaknesses of the @usahidsolo account. Some of weaknesses are unscheduled posts, structuring content ideas that seem on the spot, unavailability of good captions on some posts, some posts that don't match the theme or circumstances that are going viral and not every day there are posts on the @usahidsolo account. Digital marketing management with a content calendar as a marketing medium can be more effective and efficient in reaching a wider market share if it has an innovative management strategy.Keywords: digital marketing, content calendar, instagram, marketingAbstrak – Universitas Sahid Surakarta mempunyai akun media sosial instagram yaitu @usahidsolo. Dari analisa awal yang didapatkan dari insight @usahidsolo, diketahui ada beberapa hal yang menjadi kelemahan akun @usahidsolo. Beberapa kelemahan tersebut adalah postingan yang tidak terjadwal, penataan ide konten yang terkesan on the spot, tidak tersedianya caption yang baik pada beberapa postingan, beberapa postingan yang tidak sesuai dengan tema atau keadaan yang sedang viral dan tidak setiap hari ada postingan di akun @usahidsolo. Pengelolaan digital marketing dengan kalender konten sebagai media pemasaran dapat lebih efektif dan efisien dalam menjangkau pangsa pasar yang lebih luas jika memiliki strategi pengelolaan yang inovatif.Kata Kunci: digital marketing, kalender konten, instagram, pemasaran
Copyrights © 2020