Jurnal Visi Komunikasi
Vol 13, No 2 (2014): November 2014

STRATEGI MENCIPTAKAN, MEMPERTAHANKAN DAN MENJUAL PERSONAL BRANDING JELANG PEMILU 2014

Bambang Joko Priyono (Praktisi di LIA)



Article Info

Publish Date
01 Nov 2014

Abstract

The purpose of this paper is made to describe some of the definitions of PersonalBranding from various sources. So it is expected to increase our understanding and theknowledge about Personal Branding. Because to know how a character creation process, orbetter known as the Personal Image or Personal Branding is not something so difficult.Creating it is easy, but how to manage and maintain a self branding that has made it moredifficult. Discussion of the results obtained to the fact that the Personal Branding is theimage of the person that was built by the person concerned and appreciated by peoplearound him. Perhaps in simple language Personal Branding can be defined as "Good Name".Personal branding is what is at present have already become the current identity. Whereidentified and associated with what you have today. By building personal branding today,anyone can be more natural in the future. Personal Branding is the key to build and generatemillions of people who are professionals. Personal brand (brand yourself) is used as a tool toshape the views of others to yourself, especially in the 2014 election period nears.Tujuan dari penulisan makalah ini dibuat untuk menjabarkan beberapa definisiPersonal Branding dari berbagai sumber. Sehingga diharapkan bisa menambah pengertiandan pemahaman kita seputar Personal Branding. Karena untuk mengetahui bagaimana sebuahproses penciptaan karakter atau yang lebih dikenal dengan Personal Image atau PersonalBranding bukan hal yang begitu sulit. Menciptakan itu mudah, tapi bagaimana mengelola danmempertahankan branding diri yang sudah diciptakan itu yang lebih sulit. Dari hasilpembahasan didapatkan fakta bahwa Personal Branding adalah pencitraan terhadap diriseseorang yang dibangun oleh orang yang bersangkutan dan diapresiasi oleh orangsekitarnya. Mungkin dalam bahasa yang sederhana Personal Branding dapat diartikan sebagai“Nama Baik” . Personal branding adalah apa yang di miliki sekarang yang sudah menjadiidentitas saat ini. Dimana diidentikkan dan diasosiasikan dengan apa yang dimiliki saat ini.Dengan membangun personal branding di masa kini, siapapun akan semakin natural di masadepan. Personal Branding merupakan kunci untuk membangun dan menghasilkan jutaanorang-orang yang profesional. Personal brand (merek diri) digunakan sebagai alat untukmembentuk pandangan orang lain kepada diri anda terutama dalam periode mendekati masapemilu 2014.

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

viskom

Publisher

Subject

Humanities Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

Jurnal Visi Komunikasi [p-ISSN: 1412-3037 | e-ISSN: 2581-2335] has been published since 2007 byFakultas Ilmu Komunikasi Universitas Mercu Buana Jakarta, Indonesia. Jurnal Visi Komunikasi is a bi-annual journal issued on May and November. It consists of research-based articles and /or conceptual ...