Jurnal Visi Komunikasi
Vol 14, No 2 (2015): November 2015

MEDIA MASSA DAN RUANG PUBLIK (Analisis Perilaku Penggunaan Sosial Media dan Kemampuan Remaja dalam menulis)

Juwono Tri Atmodjo (Mahasiswa Program Doktor Ilmu Komunikasi Universitas Padjadjaran Bandung)



Article Info

Publish Date
02 Nov 2015

Abstract

Mass communication media facilitate new web-based way to send a message and the transformation of a media value to others . It appears once as the number and types of social media with an excess of the ability to express ideas, opinions, funny stories, vent arena, and the troubled space with varying terminology The procedure varies penggunaannyapun penggunaannyapun more varied behavior . The survey was to assess the use of social media by ramaja and writing skills gained from the use of social media . Based on data analysis that ; social media most used by teens are Facebook, Twitter , and Yahoo! Messenger and chat through the use of social media is often done . Respondents are not familiar with the use of blogs, SlideShare , instagram, flicker, Skype, Myspace, Friendfeed, and Fhorum . Average use of social media by teens for 3 hours per day , which is accessed through the most HP to update the status, respondents were able to express the idea/ideas and feelings in writing, listening to other people's posts , teens learn the language, able to use symbols used teen, easy of expression, described feeling depressed and juvenile writing skills by using social media . media komunikasi massa memfasilitasi cara berbasis web untuk mengirim pesan dan transformasi nilai media untuk orang lain. Tampaknya sekali sebagai jumlah dan jenis media sosial dengan kelebihan kemampuan untuk mengekspresikan ide, pendapat, cerita lucu, arena ventilasi, dan ruang bermasalah dengan berbagai terminologi. Prosedur bervariasi penggunaannyapun penggunaannyapun perilaku yang lebih bervariasi. survei ini adalah untuk menilai penggunaan media sosial oleh ramaja dan menulis keterampilan yang diperoleh dari penggunaan media sosial. Berdasarkan analisis data yang; media sosial paling banyak digunakan oleh remaja Facebook, Twitter, dan Yahoo! Messenger dan chatting melalui penggunaan media sosial sering dilakukan. Responden tidak akrab dengan penggunaan blog, SlideShare, instagram, flicker, Skype, Myspace, Friendfeed, dan Fhorum. Rata-rata penggunaan media sosial oleh remaja selama 3 jam per hari, yang diakses melalui paling HP untuk memperbarui status, responden mampu mengekspresikan ide / gagasan dan perasaan secara tertulis, mendengarkan posting orang lain, remaja belajar bahasa, dapat menggunakan simbol-simbol yang digunakan remaja, mudah berekspresi, dijelaskan merasa kemampuan menulis tertekan dan remaja dengan menggunakan media sosial.

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

viskom

Publisher

Subject

Humanities Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

Jurnal Visi Komunikasi [p-ISSN: 1412-3037 | e-ISSN: 2581-2335] has been published since 2007 byFakultas Ilmu Komunikasi Universitas Mercu Buana Jakarta, Indonesia. Jurnal Visi Komunikasi is a bi-annual journal issued on May and November. It consists of research-based articles and /or conceptual ...