Jurnal Visi Komunikasi
Vol 13, No 2 (2014): November 2014

DINAMIKA PARTISIPASI POLITIK REMAJA MELALUI MEDIA SOSIAL

Juwono Tri Atmodjo (Mahasiswa Doktoral Jurusan Komunikasi Universitas Padjajaran)



Article Info

Publish Date
01 Nov 2014

Abstract

Many felt political Communications should be used to tell voters why they shouldvote for a particular candidate—or why they should vote at all—as opposed to why anothercandidate might be an inappropriate choice. As adolescent, they become uncertain about theself, and the need to belong and to find one’s unique identity as a person becomes veryimportant. This paper to understand how political communications and interpersonalcommunication on social media can be increase participation New Voters in legislative andexcecutive elections. New Voters (teens through) social media participation is very low, onlyat the stage know and pleasure.Banyak yang merasa Komunikasi politik harus digunakan untuk memberitahupemilih mengapa mereka harus memilih calon - atau khusus mengapa mereka harus memilihsama sekali - sebagai lawan mengapa calon lain mungkin menjadi pilihan yang tidak pantas .Sebagai remaja , mereka menjadi tidak pasti tentang diri , dan kebutuhan untuk milik danuntuk menemukan identitas yang unik seseorang sebagai seseorang menjadi sangat penting .Tulisan ini untuk memahami komunikasi bagaimana politik dan komunikasi interpersonal dimedia sosial dapat meningkatkan partisipasi pemilih baru di pemilu legislatif dan excecutive .Pemilih baru ( remaja melalui ) partisipasi media sosial sangat rendah , hanya pada tahap tahudan kesenangan .

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

viskom

Publisher

Subject

Humanities Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

Jurnal Visi Komunikasi [p-ISSN: 1412-3037 | e-ISSN: 2581-2335] has been published since 2007 byFakultas Ilmu Komunikasi Universitas Mercu Buana Jakarta, Indonesia. Jurnal Visi Komunikasi is a bi-annual journal issued on May and November. It consists of research-based articles and /or conceptual ...