Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 6, No 10: OKTOBER 2021

Verbalphrase mit Präposition dan Präpositionalphrase: Persprektif Mahasiswa terhadap Kategori Frasa

Amalina Rachmi Fatina (Keguruan Bahasa Universitas Negeri Malang)
Herri Akhmad Bukhori (Pendidikan Bahasa Jerman-Universitas Negeri Malang)
Yazid Basthomi (Pendidikan Bahasa Inggris-Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
15 Oct 2021

Abstract

Abstract: The aim of this study was to find out the comprehension of students, analysis, and reasons students who did not understand prepositional verb phrases and prepositional phrases. The research method used in this study was a mixed method with an explanatory research design. The data in this study were Verbalphrase mit Prposition and Präpositionalphrase which were described in the form of tree diagrams by students and the results of interviews with students who did not understand the use of Verbalphrase mit Prposition and Präpositionalphrase. The finding indicated that students still did not understand about Verbalphrase mit Präposition and Präpositionalphrase, students made mistakes in phrase and word categories, and students experienced difficulties in analyzing Verbalphrase mit Präposition and Präpositionalphrase.Abstrak: Penelitian ini memiliki tujuan untuk mengetahui pemahaman mahasiswa, penganalisisan, serta alasan mahasiswa tidak memahami frasa verba berpreposisi dan frasa preposisi. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode campuran dengan rancangan penelitian explanatory. Data dalam penelitian ini berupa Verbalphrase mit Präposition dan Präpositionalphrase yang dijabarkan dalam bentuk diagam pohon oleh mahasiswa dan hasil wawancara terhadap mahasiswa yang belum memahami penggunaan Verbalphrase mit Präposition dan Präpositionalphrase. Temuan penelitian menunjukkan bahwa mahasiswa kurang memahami Verbalphrase mit Präposition dan Präpositionalphrase, mahasiswa melakukan kesalahan kategori frasa dan kata, dan mahasiswa mengalami kesulitan-kesulitan dalam penganalisisan Verbalphrase mit Präposition dan Präpositionalphrase.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...