Visual Communication Design
Vol 1, No 1 (2012)

EKSPLORASI MEDIA ALTERNATIF BAND INDIE L’ALPHALPHA MELALUI PENDEKATAN MULTIMEDIA

Assilmia, Fathima ( Institut Teknologi Bandung)
Hertiasa, Hendy ( Institut Teknologi Bandung)



Article Info

Publish Date
06 Aug 2012

Abstract

Abstrak Indie atau independen merupakan gerakan anak muda untuk melawan arus dan berani tampil beda. Sebagai salah satu band yang membawa semangat indie L’alphalpha memiliki keunikan pada konsep story telling pada musiknya dan penggunaan mainan anak-anak sebagai alat musik. Akan tetapi potensi tersebut belum mendapat apresiasi yang cukup. Kurangnya dana berakibat pada promosi yang minimal dan seadanya. Maka dari itu perlu dibuat sebuah media alternatif yang yang unik dan berbiaya minimal. Solusi media yang ditawarkan adalah sebuah video klip musik interaktif berbasis internet. Penggabungan fungsi representasi musik dari video klip digabungkan dengan unsur menghibur dari game serta pemanfaatan jejaring sosial dari media internet adalah solusi yang tepat.  Kata Kunci : game, indie, internet, musik, video. Abstract Indie or independent is a movement of young people who dare to be different. As a band with the independence spirit of young people, L’alphalpha has a unique concept of “Semi-ambient Story Telling” music where children’s toys are used as musical instruments. Unfortunately, this great potential has not yet be appreciated. Limited amount of fund also lead them to the lack of publication. That is why, idea and concept applied in low budget high impact media is an urge. The idea is to create an internet based music video game. The combination of representative visualization, interactivity of game, and social network is a low cost-high impact strategy as it is.

Copyrights © 2012






Journal Info

Abbrev

VISCOM

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

The Visual Communication Design section of ITB Undergraduate Journal of Visual Art and Design welcomes orginal articles exploring creative works and/or research in the area of visual communication and multimedia. It focuses, but not limited to, any creative ideas and pratical knowledge as results ...