Visual Communication Design
Vol 1, No 1 (2012)

PERANCANGAN BOARDGAME ATLET LEGENDARIS BULUTANGKIS INDONESIA UNTUK REMAJA

Siddiq, Mizan ( Institut Teknologi Bandung)
Wiratmo, Triyadi Guntur ( Institut Teknologi Bandung)



Article Info

Publish Date
06 Aug 2012

Abstract

Abstrak Bulutangkis adalah olahraga yang sangat populer di Indonesia. Kepopuleran bulutangkis di Indonesia tidak dapat dipisahkan dari prestasi bulutangkis Indonesia di level internasional. Pencapaian prestasi tersebut adalah jasa para atlet yang berjuang keras mengharumkan nama bangsa, namun saat ini nama mereka sudah memudar di masyarakat, khususnya kalangan anak muda, ditambah lagi dengan sedang terpuruknya prestasi bulutangkis Indonesia, sehingga perlu dibuat sebuah media untuk memperkenalkan atlet legendaris bulutangkis Indonesia untuk remaja. Pemilihan media boardgame mempertimbangkan kondisi psikologis target yang berusia 15-18 tahun, kondisi dimana mereka masih suka bermain bersama teman-teman, pemilihan boardgame juga dimaksudkan untuk melatih aspek kognitif. Kata Kunci : atlet, bulutangkis, boardgame, remaja   Abstract Badminton is a populer sport in Indonesia. The popularity of badminton in Indonesia can not be separated from its achievement in many badminton championship in international level. It’s the athletes who have contributed to present the title, but now, their names and their service has been forgotten in society especially among young generations. So, it needs a media in order to introduce the legendary athletes to young generations. Board game was choosen to deliver the information becaue the psychological condition of 15-18 years old target. They love to play with their friends and their cognitive aspects need to be trained.

Copyrights © 2012






Journal Info

Abbrev

VISCOM

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

The Visual Communication Design section of ITB Undergraduate Journal of Visual Art and Design welcomes orginal articles exploring creative works and/or research in the area of visual communication and multimedia. It focuses, but not limited to, any creative ideas and pratical knowledge as results ...