Prologia
Vol 6, No 1 (2022): Prologia

Analisis Strategi Kreatif Iklan Yellow Fit di Media Sosial Instagram dalam Melakukan Positioning Sebagai “#1 Diet & Healthy Catering”

Keshena Sutiady (Universitas Tarumanagara)
Diah Ayu Candraningrum (Universitas Tarumanagara)



Article Info

Publish Date
02 Mar 2022

Abstract

Digitalization has changed many aspects in the business world, one of which is the world of advertising. This change makes every business actor must be able to adapt to the progress of the times so as not to be forgotten by society. Same thing with the world of advertising which has to be more creative every day. One business that applies a creative strategy is Yellow Fit. This study aims to determine the creative advertising strategy carried out by the diet food catering company Yellow Fit. The main theory used is the theory of creative advertising strategy, marketing communication, and brand positioning. The research method used is a qualitative method with a descriptive case study approach. Data collection was carried out by in-depth interviews, literature study, and observation. The results of this study indicate that Yellow Fit uses generic creative strategies and brand positioning in doing digital marketing on their Instagram social media. Digitalisasi telah mengubah banyak aspek dalam dunia bisnis, salah satunya adalah dunia periklanan. Perubahan ini membuat setiap pelaku usaha harus mampu beradaptasi dengan kemajuan zaman agar tidak dilupakan oleh masyarakat. Sama hal nya dengan dunia periklanan yang harus menjadi lebih kreatif setiap hari. Salah satu bisnis yang menerapkan strategi kreatif adalah Yellow Fit. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi kreatif periklanan yang dilakukan oleh perusahaan katering makanan diet Yellow Fit. Teori utama yang digunakan adalah teori strategi kreatif periklanan, komunikasi pemasaran, dan brand positioning. Metode penelitian yang digunakan adalah metode kualitatif dengan pendekatan studi kasus deskriptif. Pengumpulan data dilakukan dengan wawancara mendalam, studi kepustakaan, dan observasi. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa Yellow Fit menggunakan strategi kreatif generik dan brand positioning dalam melakukan pemasaran digital di media sosial instagram mereka.

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

prologia

Publisher

Subject

Humanities Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

Prologia (E-ISSN 2598-0777) is a national journal, which all articles contain student's writing, are published by Faculty of Communication Universitas Tarumanagara. Scientific articles published in Prologia are result from research and scientific studies conduct by Faculty of Communication students ...