Jurnal Manajemen Perhotelan dan Pariwisata
Vol. 2 No. 1 (2019)

Strategi Chef De Partie Hot Kitchen Dalam Meningkatkan Kualitas Makanan Di Discovery Kartika Plaza Hotel

Komang Sri Pratiwi (Prodi Perhotelan, Jurusan Manajemen, Fakultas Ekonomi, UniversitasPendidikan Ganesha, Singaraja, Bali, Indonesia)
Putu Indah Rahmawati (Prodi Perhotelan, Jurusan Manajemen, Fakultas Ekonomi, UniversitasPendidikan Ganesha, Singaraja, Bali, Indonesia)
Nyoman Dini Andiani (Prodi Perhotelan, Jurusan Manajemen, Fakultas Ekonomi, UniversitasPendidikan Ganesha, Singaraja, Bali, Indonesia)



Article Info

Publish Date
26 Nov 2019

Abstract

Abstrak Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kendala-kendala apa saja yang dialami chef de partie hot kitchen dalam meningkatkan kualitas makanan di Discovery Kartika Plaza Hotel serta strategi dalam meningkatkan kualitas makanan di Discovery Kartika Plaza Hotel. Metode pengumpulan data yang digunakan adalah observasi, wawancara, dokumentasi. Subjek dalam penelitian ini adalah Chef de Partie hot kitchen Discovery Kartika Plaza Hotel. Objek penelitian ini adalah strategi chef de partie hot kitchen dalam meningkatkan kualitas makanan di Discovery Kartika Plaza Hotel. Teknik analisis data yang dipergunakan adalah analisa deskriptif kualitatif. Hasil penelitian menunjukan bahwa (1) kendala-kendala yang dialami chef de partie hot kitchen dalam meningkatkan kualitas makanan, yaitu pengadaan peralatan kurang, pengadaan bahan baku kurang memadai, product knowledge. (2) Strategi chef de partie hot kitchen dalam meningkatkan kualitas makanan di Discovery Kartika Plaza Hotel dilakukan dengan melakukan survey kepuasan tamu dan mengikuti pelatihan seperti standar penyajian dan standar rasa. Kata kunci: strategi, kitchen, kualitas makanan, chef de partie, hotel Abstract This study aims to determine obstacles experienced by chef de partie hot kitchen in improving food quality at the Discovery Kartika Plaza Hotel and strategy in improving food quality at the discovery kartika plaza hotel. Data collection methods used are observation, interview, documentation. Subjects in this study is Chef de Partie hot kitchen of Discovery Kartika Plaza Hotel. The object of this research is Chef de partie hot kitchen strategy in improving food quality at the discovery kartika plaza hotel .This research use qualitative approach. The results showed that (1) any obstacles experienced by Chef de partie hot kitchen in improving food quality at the discovery kartika plaza hotel, is the procurement of equipment is lacking,the procurement of raw materials is inadequate,and product knowledge. (2) Chef de partie hot kitchen strategy in improving food quality at the discovery kartika plaza hotel is done by conducting guest satisfaction surveys and attending training such as presentation standard and taste standard. Keywords: Strategy, Kitchen, Food quality,Chef de partie, hotel

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

JMPP

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Education Social Sciences

Description

The journal is committed to a broad range of topics including tourism and travel management, leisure and recreation studies and the emerging field of event management. It contains both theoretical and applied research papers, and encourages the submission of the results of collaborative research ...