Jurnal Manajemen Bisnis dan Kewirausahaan
Vol 6, No 3 (2022): Jurnal Manajemen Bisnis dan Kewirausahaan

Pengembangan Branding Arung Jeram di Bogor Barat (New Venture Creation)

Kusmayadi Kusmayadi (Universitas Tarumanagara)
Eddy Supriyatna MZ (Universitas Tarumanagara)



Article Info

Publish Date
29 May 2022

Abstract

The development of branding in this article is to examine strategies for the best implementation that can be applied to the design of branding and re-branding of Aligator Rafting tours in West Bogor. Branding is the giving of a name, term, sign, symbol, design, or a combination of these, which is made to identify the goods or services or groups of sellers and to differentiate them from those of competitors. The concepts used include; brand strategy, brand personality, and brand positioning which are then analyzed to determine branding design as well as branding design steps which are continued by design in the implementation of the re-branding of Aligator Rafting by changing the appearance of the design, which can then be used as corporate identity, including logotype, a mascot that takes the icon reptile as the mascot of Aligator Rafting which is of course visualized by the interests of Aligator Rafting, so that the brand image can be accepted by the public. Pengembangan branding pada artikel ini adalah mengkaji strategi-strategi untuk implementasi terbaik yang dapat diterapkan pada perancangan branding dan re-branding wisata arung jeram Aligator Rafting di Bogor Barat. Branding adalah pemberian nama, istilah, tanda, simbol, rancangan, atau kombinasi dari semuanya, yang dibuat dengan tujuan untuk mengidentifikasikan barang atau jasa atau kelompok penjual dan untuk membedakan dari barang atau jasa pesaing. Konsep-konsep yang dipergunakan diantaranya; brand strategy, brand personality, dan brand positioning yang selanjutnya dianalisis untuk menentukan perancangan branding sekaligus langkah-langkah perancangan branding yang diteruskan desain dalam implementasi re-branding Aligator Rafting dengan merubah perwajahan desain, yang selanjutnya dapat dijadikan corporate identity, meliputi logotype, maskot yang mengambil icon reptil sebagai maskot Aligator Rafting yang tentunya divisualisasikan sesuai dengan kepentingan Aligator Rafting, sehinga brand image bisa dapat diterima oleh publik selanjut visi dan misi serta tujuan Aligator Rafting dapat terwujud sekaligus turut serta dalam mewujudkan Bogor Barat menjadi destinasi wisata nasional dengan segala potensi yang ada.

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

jmbk

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Jurnal Manajemen Bisnis dan Kewirausahaan (E-ISSN: 2598-0289) is a peer-reviewed journal, which provides a forum for publishing scientific articles in management and business field, including genuine research result, novel scientific review, and critics or comments about management nowadays. Jurnal ...